קצת לא נעים להודות בזה, אבל כדי להיות הורה מוצלח אתה צריך להיות גם קצת מניפולטור.

למה מניפולטור אתם שואלים?

כי לגרום לילד לעשות את מה שאתה אומר לו, כמו לקום בזמן בבוקר, להכין שיעורים ולאסוף את המשחקים  – זה לא כזה פשוט.

ניסיתי. תאמינו לי שבתחילת דרכי כהורה ניסיתי להיות הכי אסרטיבי וקשוח שאני יכול.

זה עבד לי עד גיל 3-4 ככה, ואז הבן שלי (כיום בן 7) גילה שלא קורה כלום אם אבא אומר לו 10 פעמים שיפסיק לגמור את המים במקלחת ויכנס לישון.

“תצחצח שיניים” אני אומר לו, והוא ממשיך לשחק בלגו.

כעבור 5 דקות אני שואל אותו: “צחצחת כבר שיניים?”, והוא עונה לי כזה: “אהה?”.

כאילו הוא לא מבין מה אני רוצה ממנו בכלל.

לכעוס ולאיים לא הוביל אותי לשום מקום, אז הייתי צריך לחפש אופציה אחרת.

מאתגר ללא ספק.

עם הזמן גיליתי, שכדי שהילדים שלך יעשו את מה שאתה רוצה, אתה צריך להיות מניפולטיבי.

לא מניפולטיבי במובן השלילי חלילה. 

פשוט להשפיע עליהם בצורה חכמה, כדי להמנע ממאבקים מיותרים.

רוצים דוגמא? בבקשה:

בכל בוקר אנחנו נותנים לילדים שקית לגן/בית הספר, עם משהו טעים שיוכלו לאכול לפני תחילת היום.

כשאני אומר “משהו טעים” אני לא מתכוון לשוקולדים או דגני בוקר מפוצצים בסוכר, אלא בייגלה או פרי כלשהוא, שהילדים מאוד אוהבים.

יום אחד הבת שלי (3) ראתה שוקולד שהיה על השיש במטבח, והחליטה שזה מה שהיא לוקחת היום לגן.

באותו רגע החוש החינוכי שלי נכנס לפעולה, ובאופן אינסטנקטיבי באתי להגיד לה “לא, שוקולד זה רק ביום שישי”.

בדרך כלל זה היה גורם לה לבכות כאילו נחרב העולם, ואז היא היתה נכנעת ולוקחת את האוכל שאני רוצה שהיא תאכל.:

הפעם החלטתי לנסות גישה אחרת.

במקום להגיד לה “לא, כי אני קובע פה בבית”, שיניתי נושא ושאלתי אותה בהתלהבות: “אולי את רוצה לבחור לבד את התמר הכיייי גדוללללל שיש בחבילה?”

העובדה שנשאר רק תמר אחד בחבילה לא בלבלה אותי. מיד שלפתי אותו ואמרתי לה “וואו תראי איזה תמר גדול מצאתי לך!”.

כמובן שהילדה שכחה לחלוטין מהשוקולד, והלכה לגן עם חיוך של מליון דולר.

אני יכול להביא לכם עוד הרבה דוגמאות למניפולציות דומות שעשיתי, אבל יש מכנה משותף זהה לכולן:

במקום להלחם ולהכריח, אני מזהה את הרצון האמיתי של הילד, ופונה אליו.

במקרה של הבת שלי, אני יודע שבתור ילדה בת 3 היא מאוד רוצה להרגיש גדולה. 

לכן כשהצעתי לה “לבחור בעצמה” זה העצים אותה, והיה הרבה יותר אטרקטיבי מהשוקולד שהיא כל כך רצתה לפני 2 דקות.

אותו דבר עם גוגל אנליטיקס.

לא משנה אם אתם בעלי העסק, מנהלי השיווק, אלו שאחראים על הקמפיינים, ה-SEO או ה-UX:

אתם בטח ממש רוצים להבין מה הגולשים שלכם עושים באתר.

למה הם לא עושים את מה שאתם מצפים מהם.

ואיך משפיעים עליהם לעשות את מה שאתם רוצים.

ובשביל זה צריך לדעת איך לעבוד עם גוגל אנליטיקס.

“אבל שוקי,” אני שומע אתכם אומרים.

“אין לי זמן עכשיו להתחיל ללמוד לעומק את כל גוגל אנליטיקס!”.

וגם: “אין לי סבלנות לחפור בדוחות כדי להבין מה הגולשים שלי עושים”.

או: “אני רואה את הדוחות, ואין לי מושג מה הצעד הבא שעלי לעשות”.

וגם: “המספרים האלו גדולים עלי. שמישהו יביא לי action items”.

ובעיקר: “תן לי את התכלס, איך מביאים יותר המרות?!”.

האמינו לי שאני מכיר את כל המשפטים הללו.

ובדיוק בשביל זה בניתי את הפתרון האידיאלי עבורכם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן