זה אולי הדבר הכי מעניין שקרה לאחרונה בגוגל אדוורדס מאז שגוגל הכריזו על רימרקטינג דינמי – הוספת אפשרות לעמודות מותאמות אישית בדוחות שלכם באדוורדס.
מה היה עד היום?
עד היום, אם הייתם רוצים לצפות בנתונים על הקמפיינים/אדגרופים/מודעות/מילות מפתח שלכם (או כל דוח אחר בגוגל אדוורדס) הייתם צריכים ללכת לcolumns ולהוסיף את אחד הטורים שגוגל מאפשרת לכם שם.
ומה קורה אם אתם רוצים לראות נתון ספציפי יותר? למשל מספר המרות במובייל לעומת דסקטופ?
נכון – הייתם צריכים לעשות סגמנט ולבחור device, ואז החלוקה בין דסקטופ/מובייל/טאבלט היתה מוצגת לכם מתחת לקמפיינים.
ומה היה קורה אם היו לכם עשרות ומאות קמפיינים והייתם רוצים להשוות ביניהם?
נכון מאוד. זה ממש לא היה נוח והאריך את רשימת הקמפיינים בצורה מיותרת ומסורבלת.
היום גוגל השיקו אפשרות חדשה בתפריט ה-columns והיא Custom Columns.
מה זה אומר?
נורא פשוט – אתם יכולים ליצור טור מותאם אישית שיראה לכם את המידע שאתם רוצים, על פי סגמנטים מותאמים אישית.
או במילים אחרות – זה כמו הסגמנטציה שהיתה פעם אבל בצורה יותר מדוייקת והרבה יותר נוחה לניתוח.
למשל:
נגיד שאני רוצה לראות את נתוני ההמרות שלי ממובייל פר קמפיין, אבל אני רוצה לראות את זה לצד נתוני ההמרות הכלליות כדי שאוכל להשוות ולראות מה היה אחוז המרות המובייל לעומת הדסקטופ.
כל מה שעלי לעשות זה ללחוץ על Columns ללכת לCustom Columns וללחוץ על הכפתור האדום:
לאחר מכן לקרוא לעמודה שלי בשם, לתת לה תיאור (לא חובה), לבחור איזה סוג מטריקה אני רוצה (כרגע יש רק performance ו-conversions), לבחור את הסוג ואז לבחור את הפילוח הספציפי שאותו אני רוצה לראות:
עכשיו לחצו save וזהו! יש לכם עמודה שמראה לכם רק את נתוני ההמרות ממובייל ליד כל קמפיין בצורה נוחה וקלה.
רוצים עוד רעיונות? בבקשה
נניח שאתם רוצים לראות לצד כל אדגרופ את ההמרות/קליקים/אחוז הקלקה/חשיפות (או כל נתון אחר) שהוא מקבל מרשת החיפוש ללא שותפי החיפוש:
או שאולי שאתם רוצים לראות לצד כל אדגרופ את מספר הפעמים שהוא הופיע למעלה לצד אחוז ההמרה שהוא קיבל כדי לראות האם יש קשר ביניהם:
בקיצור הבנתם את הקטע.
כרגע האפשרות הזו זמינה רק עבור דוחות הקמפיינים והאדגרופים, ואני מאוד מקווה בשביל גוגל שהם יהפכו אותה לזמינה עבור כל הדוחות באדוורדס.
מה דעתכם? יש לכם רעיון לעמודות מעניינות ולשימושים שאפשר לעשות איתן?
שתפו בתגובות!
זה מעולה. די מדהים שהם לא עשו את זה כבר מהתחלה, אבל Better late than never… 🙂