בשקט בשקט, בלי הרבה רעש וצלצולים, גוגל השיקו השבוע לכלל המפרסמים את מודעות ה+Post שמאפשרות לכם לקדם פוסטים של גוגל+ ברשת המדיה בדיוק באותה דרך בה אתם מפרסמים מודעות רגילות.
הפוטנציאל בסגנון כזה של מודעות אדוורדס הוא עצום, מכיוון שהוא מאפשר לכם ליצור אינטרקציה עם הגולשים שלכם ישירות באתר בו הם רואים את המודעה, מבלי שתצטרכו להוציא אותם לאתר חיצוני כדי לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתכם.
כך למשל, אם יש לכם אירוע Hangout שאתם רוצים לצרף אליו אנשים בעלי תחום עניין מסוים אתם יכולים פשוט ליצור מודעת +Post, ולקדם אותה עם טרגוט על פי interest כמו שאתם עושים עם כל מודעה אדוורדס רגילה ברשת התוכן. הגולשים שיראו את המודעה ויפתחו אותה (באמצעות שהייה עם העכבר למשך 3 שניות) יוכלו להרשם באופן מיידי ל-Hangout ישירות מתוך המודעה שתפתח להם בתוך הלייטבוקס.
חשוב לציין שזו המגמה של גוגל עם כל מודעות ה-Engagement שנועדו בעיקר כדי ליצור אינטרקציה עם גולשים ישירות במודעה עצמה גם בלי להביא אותם לאתר או לדף נחיתה כלשהוא.
[mc4wp_form id=”2160″]
איך עושים את זה?
קודם כל, כדי להעלות סוג כזה של מודעות +Post אתם חייבים שלעמוד הגוגל פלוס שלכם יהיו לכם לפחות 1000 עוקבים.
לאחר מכן, צרו קמפיין מסוג Engagement
הוסיפו מודעה חדשה ובחרו את השניה מימין (Post you Google+ content…):
ואז תגיעו למסך יצירת המודעה. כאן אתם צריכים לבחור (מס׳ 1) את עמוד הגוגל+ ממנו אתם רוצים לשאוב את הפוסטים (אני הכנסתי את Mashable רק בשביל הדוגמא) והמערכת תיקח באופן אוטומטי את הפוסט האחרון שפרסמתם.
במידה ואתם רוצים לקדם פוסט אחר פשוט לחצו על Select a different post (מס׳ 2) ותבחרו מתוך הרשימה שתפתח.
לאחר מכן תראו בצד ימין את התצוגה המקדימה של המודעה ב-3 הגדלים היחידים האופציונליים (נכון להיום) ואם תרצו רק גודל מסוים פשוט לחצו על Select ad sizes ותורידו את הגדלים שאתם לא רוצים.
לאחר מכן לחצו על Preview and save, וזהו! יש לכם קמפיין גוגל+ מוכן.
בסופו של דבר המודעות שלכם יראו ככה:
כמובן שאם עוד לא בחרתם שיטות טרגוט אתם צריכים לעשות את זה עכשיו כדי שגוגל ידעו למי להציג את המודעה… (הסבר מקיף על שיטות הטרגוט ברשת המדיה של גוגל אדוורדס תוכלו לקרוא כאן)
איך מתבצע החיוב?
כמו בכל מודעות ה-Engagement של גוגל, החיוב שלכם מתבצע כאשר המודעה נפתחת (קרי – אחרי 3 שניות של שהייה עם העכבר) גם אם הגולש לא קיים שום אינטרקציה עם המודעה.
זה אומר שהנתונים שאתם תראו בעמודת ה-clicks בדוחות האדוורדס הם לא ממש קליקים אמיתיים, אלא מספר הפעמים שהמודעה הופעלה, כלומר מספר הפעמים שחוייבתם.
אם ככה, איך מודדים את האפקט של מודעות +Post?
בדיוק בשביל זה גוגל הוסיפו לממשק האדוורדס קטגוריה חדשה של עמודות בשם Social Metrics. בעמודות האלו תוכלו לראות:
+1s: כמה +1 נעשו לפוסט דרך המודעה,
Shares: כמה שיתופים נעשו לפוסט דרך המודעה,
Comments: כמה תגובות הושארו לפוסט במודעה (מעניין לבדוק איך נספרות מספר תגובות שנבעו מאותו קליק. האם זה many per click או one per click),
Follows: כמה עוקבים נוספו כתוצאה מהמודעה,
ו-2 הנתונים הכי מעניינים –
Earned impressions: כמה חשיפות הפוסט שלכם קיבל כתוצאה מפעולות share שנעשו למודעה (מאפשר לכם לבדוק את ההשפעה הרחבה של הקמפיין ונספר גם אחרי שהקמפיין נגמר),
Earned social actions: כמה פעולות (+1, תגובה או שיתוף) הפוסט קיבל כתוצאה מאותם חשיפות שהרווחתם כתוצאה מהמודעה.
למשל:
אם A ראה את המודעה שלכם ועשה share, ובזכות זה עוד 10 חברים שלו ראו את המודעה אתם תראו 10 בעמודה של הEarned impressions.
אם 3 מתוך עשרת החברים של A עשו share לפוסט ועוד 2 עשו +1 אתם תראו 5 בעמודה של ה-Earned social actions.
מעניין לבדוק: האם החשיפות העקיפות שהפוסט קיבל כתוצאה מפעולות share שאותם 10 חברים של A עשו נספרות גם הם ב-Earned impressions. למשל אם A עשה share וכתוצאה מכך חבר שלו B ראה את הפוסט ועשה share וכתוצאה מכך גם C (חבר של B) ראה את הפוסט – האם החשיפה של C עדיין נזקפת לזכות השיתוף של A (אחרי הכל – יש ביניהם קשר עקיף) או שלא.
סיכום
זה היה מדריך קצר על מודעות גוגל+ באדוורדס.
אין ספק שסגנון המודעות הזה לא מאוד מתוחכם אבל יש לו פוטנציאל גדול מאוד.
בארץ לא רואים הרבה מפרסמים שעושים שימוש במודעות ה-Engagement ולדעתי זה נובע בעיקר מהרצון החזק (אולי יותר מדי חזק) של המפרסמים הישראלים לקבל תגובות מיידיות לקמפיין שלהם ו״לשרוף כמה שפחות כסף על מיתוג ואינטרקציה עם גולשים״.
אם יצא לכם להתנסות בקידום מודעות גוגל+ או בכלל אם יש לכם רעיונות מעניינים לשימוש במודעות engagement באדוורדס הזה אשמח אם תשתפו בתגובות!
אחלה פוסט אחי… הקדמת אותי 🙂
אני חושב שזה מודל נהדר שמצד אחד יגדיל את השימוש בגוגל פלוס (מבחינתה של גוגל) ומצד שני יאפשר לנו להגדיל אינטראקציה עם גולשים דרך רשת המדיה של גוגל. בהחלט אופציה תגובה לקמפיינים של חשיפה.
לא ציינת בפוסט אבל אני מניח שמודל התמחור כאן הוא CPM בעיקר לא?
בכל מקרה, הסיבה שבארץ אנחנו לא נראה יותר מדי כאלה – היא בגלל שמעטים הדפים עם למעלה מ- 1000 עוקבים בגוגל פלוס.. אולי סוף סוף אנשים יתחילו להבין ששווה להם להשקיע שם קצת זמן ועבודה
חג שמח
תודה אנידור.
בקמפיין engagement מודל התשלום היחיד האפשרי הוא cost per engagement. זה יותר דומה לCPC מאשר לCPM וזה גם הגיוני מאוד כי מטרת המודעות האלו (כל מודעות הengagements ולא רק זו של גוגל+) היא ליצור אינטרקציה של הגולש עם המודעה ולא רק לחשוף אותו למודעה.
לגבי המפרסמים בארץ – לדעתי זה לא רק העובדה שאין הרבה דפים עם 1000 עוקבים, אלא בכלל העובדה שרוב המפרסמים בארץ מעדיפים קודם להשקיע בקמפיינים של direct response ורק בסוף בקמפיינים לצורכי מיתוג, אם בכלל.
קמפיינים שנועדו ליצור engagement לא מביאים רווח בטווח הקצר ולכן סביר להניח שרוב התקציב ימשיך להיות מושקע בקמפיינים של לידים/מכירות (=תגובה ישירה) ורק אחרי זה במיתוג ויצירת engagement.
אני מעריך שרוב המפרסמים (גם אלו שיש להם עמודים עם 1000+ עוקבים) לא יהיו מוכנים להשקיע הרבה בקידום מעורבות גולשים עם מודעות הגוגל+ שלהם, למרות שבפייסבוק הם כן מוכנים להשקיע והמטרה של שניהם היא זהה.
כאשר (אולי?) גוגל פלוס יתחזק (וכנראה שזו אחת המטרות של גוגל עם מודעות ה+Post) אולי נראה יותר מפרסמים משקיעים גם שם.
היי שוקי
אחלה פוסט
(גנבת לי פוסט נשמה )
חג שמח 🙂
תודה שלומי,
״זריזים מקדימים״ אבל אני בטוח שתוכל לכתוב פוסט משלך ולהוסיף על מה שכתבתי. תמיד טוב לקרוא מבט נוסף.
חג שמח גם לך 🙂
[…] זה אתם כבר בטוח מכירים. בקטגוריה הזו יש לנו את הפרסום בגוגל אדוורדס, יוטיוב ופייסבוק ובעוד פלטפורמות נוספות במטרה לחשוף […]