אמנם זה התחיל כבר מזמן, אבל בשנה האחרונה גוגל דוחפים בלי סוף את כל הנושא של Enhanced Conversion.
הייתי אומר בצורה קצת אובססיבית אפילו:
למה צריך בכלל את ה-Enhanced Conversions?
לפני שאנחנו מדברים על מה זה בכלל EC – בואו נדבר על הבעיה ואז תבינו מה זה פותר ואיך זה יכול לעזור לכם.
גולש מקליק על מודעה בגוגל > מקבל פרמטר ייחודי בשם gclid שמתווסף לדף הנחיתה.
ה-gclid נשמר בקוקי, ובהמשך כשהגולש מבצע המרה (באותו סשן או בסשנים הבאים) – גוגל לוקחים את הערך של gclid מתוך הקוקי ושולחים אותו ביחד עם הדיווח על ההמרה, וככה יודעים לשייך את ההמרה לקליק הנכון.
אבל מה קורה אם הגולש חוסם עוגיות, או אפילו מבצע את ההמרה ממכשיר אחר?
ה-gclid לא קיים במקרה כזה, וגוגל לא ידעו לשייך את ההמרה בצורה נכונה.
בגלל כל מגבלות הפרטיות שרק הולכות וגדלות בשנים האחרונות, השיטות המסורתיות של שימוש בעוגיות לטובת מעקב הולכות ונהיות פחות אפקטיביות, וזה גורם לגוגל לדחוף את המפרסמים להשתמש ב-enhanced conversions כדי לשפר את מדידת ההמרות.
בסופו של דבר גוגל מבינים שיותר המרות = מפרסמים יותר מרוצים = מוציאים יותר כסף על הקמפיינים בגוגל.
איך EC עובד ולמה זה יותר טוב?
Enhanced Conversions אומר שבכל פעם שגולש מבצע המרה, אנחנו שולחים לגוגל first party data כמו המייל והטלפון של הגולש שהמיר.
גוגל מצליבים את המידע ששלחנו עם המידע הפנימי שיש להם על הגולש, וככה יודעים להגיד לנו איזה גולש ביצע את ההמרה, גם בלי להסתמך על עוגיות ו-gclid.
בצורה כזו, גם אם הגולש חוסם קוקיז, נכנס מדפדפן שונה, או כל דבר אחר – גוגל מקבלים את הפרטים האישיים שלו, ומכיוון שחלק גדול מאוכלוסיית העולם משתמשת במוצרים של גוגל (כרום/ג׳ימייל/אנדרואיד וכו׳) – יש סבירות גבוהה שגוגל ידעו להצליב את הפרטים האלו עם הגולש שהקליק על המודעה, וידעו לתת לה את הקרדיט על ההמרה.
איך מטמיעים את זה?
שלב ראשון – הפעלת EC בגוגל אדס
הולכים ל-Goals > Conversions > Settings ומדליקים את הפיצ׳ר (תצטרכו לאשר את תנאי השימוש וכו׳):
בדרופ דאון בחרו Google Tag Manager ואז Save.
שלב שני – שליחת הפרמטרים דרך GTM
לכו לתג ההמרות שלכם, סמנו את הצ׳קבוקס של Include user-provided data from your website:
בדרופ דאון שנפתח, צרו variable חדש (בדוגמא יש כבר את ה-variable שיצרתי בשם User Data to Google Ads):
ועכשיו יש לכם 3 אפשרויות:
Automatic collection – גוגל ינסו לזהות באופן אוטומטי את המידע של הגולש מתוך עמוד התודה וישלחו אותו עם קוד ההמרה:
Code – אתם כותבים פונקציה שמחזירה את כל המידע.
Manual Configuration – אתם בוחרים את ה-variables בהם נמצאים הערכים עבור כל אחד מהפרמטרים:
באופן אישי אני מעדיף את האופציה הזו כי היא מאפשרת לי גמישות מקסימלית, אבל כמובן שבכל מקרה אבקש מהמתכנתים לשלוח לי את הערכים הרצויים בדאטלייר.
במידה ואין אפשרות כזו – אקח את הערכים מאיפה שהם נמצאים (העמוד עצמו, או משתנה JS כלשהוא), אשנה אותם לפורמט שגוגל רוצים לקבל אותם, ואצור GTM variable שיחזיר את הערך התקין.
את המייל שולחים רגיל. הטלפון צריך לכלול את קידומת המדינה וסימן + לפניה, אבל בלי רווחים/מקפים וכד׳
למשל +972541234567
בדוגמא שלפניכם אני מקבל את הערך ישירות מהמתכנת אז כל שנשאר לי לעשות זה ליצור עבורו dataLayer variable:
ככה אני עושה עבור כל אחד מהערכים שאני רוצה לשלוח (מייל/טלפון/כתובת וכו׳)
(פייסבוק לעומת זאת, דורשים לקבל את הטלפון בלי סימן הפלוס, ולכן כשאשלח להם את המידע האישי (advanced matching) אוריד קודם את הפלוס)
איך מדבגים שהכל תקין?
קודם כל – אסתכל בדיבאגר של ה-GTM ואוודא שהוא באמת קולט את הערכים ושולח אותם:
לאחר מכן אלך לטאב Network ב-devtools, ארשום conversion ואחפש פרמטר em ו/או pn, ואחריהם ערך שנראה כמו ג׳יבריש. זה המידע ששלחתי אבל אחרי שעבר קידוד sha256:
זה אומר שהמידע זוהה, עבר קידוד על ידי התג של גוגל אדס, ונשלח בהצלחה.
שימו לב שהמידע חייב להגיע בצורה מקודדת לגוגל, אבל התג עושה את זה עבורכם.
לאחר 48 שעות, לכו להמרות שלכם בגוגל אדס ובדקו האם הכל פיקס או שיש משהו שדורש התייחסות כמו במקרה הזה:
זהו חברים.
עכשיו בכל פעם שגולש יבצע המרה, הפרטים המזהים שלו ישלחו לגוגל ויעזרו להם לשייך את ההמרה לקליק המתאים.