אז מה אתם אומרים? יודעים איזו טכנולוגיה משמשת הכי הרבה את מנהלי השיווק כדי להגביר את המעורבות של הלקוחות שלהם?
ואיך משרדי הפרסום מתנהגים בנושא הזה?
טוב, אז את זה שטרנד ה-QR הוא הכי נפוץ זה כבר כולם יודעים. מרוב שזה נפוץ זה אפילו יוצא לי מכל החורים ואפילו כתבתי על זה פוסט שמציג את הQR המקוריים ביותר שמצאתי. ואין הרבה כאלה
מחקר שפורסם בחודש שעבר בדק את ההבדלים בין משרדי פרסום לבין מנהלי השיווק בחברות בכל הנוגע לאינטגרציה של השיווק במובייל עם העולם האמיתי. המחקר כלל 332 משיבים ששייכו את עצמם לקטגוריה של משרדי פרסום (=משווקים חיצוניים לחברה), ועוד 337 משיבים שהגדירו את עצמם בתור מנהלי שיווק, כלומר משווקים פנימיים בתוך החברה.
והרי התוצאות:
בקרב מנהלי השיווק, 50% השתמשו בקוד QR כדי לגרום ללקוח להשתמש בסלולרי שלו ולנקוט במעורבות כלשהיא עם המותג. 35% בלבד משתמשים באפליקציות ייעודיות, 26% מתקשרים על הלקוחות באמצעות SMS, ו17% בלבד מאפשרים שימוש בטכנולוגיות מבוססות מיקום כמו foursquare וחבריו.
לעומת זאת, וזה מה שמפתיע כאן, מספר משרדי הפרסום שדיווחו על שימוש באפליקציות היה 54% (לעומת 35% בלבד בקרב מנהלי השיווק!!!), שזה אפילו יותר מהשימוש בQR שעמד על 49% בלבד. היה אפשר לראות הבדלים ניכרים בין משרדי הפרסום למנהלי השיווק גם בשימוש בסמס (36% במשרדים לעומת 26%) ובעיקר בשיווק מבוסס מיקום (29% במשרדים לעומת 17% בקרב מנהלי השיווק).
תוצאות המחקר מעניינות, אבל מה שאותי עוד יותר עניין הם המסקנות של החוקרים מהתוצאות הללו:
1. מנהלי השיווק נמצאים בתחילת הדרך של האינטגרציה עם העולם הדיגיטלי. הם משתמשים בעיקר בכלים המיושנים כמו אתר אינטרנט, מייל, SEO ופעילות ברשת חברתית אבל הם לא מצליחים לשלב את הפעילויות השונות אחת עם השניה כדי ליצור תקשורת גדולה יותר עם הלקוחות.
2. הסיבה העיקרית לחוסר השילוב של הטכנולוגיה בפעילות השיווק היא העדר אסטרטגיה מתאימה ומחסור בפלטפורמות טכנולוגית שיכולות לאפשר את זה.
3. השילוב של יתרונות המובייל נמצא ב49% מהחברות, אבל 35% הודו שמדובר בשילוב בסיסי ביותר ללא שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.
החוקרים מסיקים מהנתונים הללו שמנהלי השיווק צריכים לקחת צעד אחורה משימוש בטכנולוגיות נטו, ולהתמקד בעיקר בדרך שבעזרתה אפשר לנצל את הטכנולוגיות הללו על מנת ליעל ולשפר את הדיאלוג עם הצרכנים שלהם. השאלה העיקרית שמנהלי השיווק צריכים לשאול את עצמם לפני שימוש בכל טכנולוגיה שלא תהיה, היא “איזה מטרה אנחנו בכלל רוצים להשיג?” ורק לאחר מכן תבוא השאלה “באיזו טכנולוגיה כדאי להשתמש כדי להשיג את המטרה הזאת?”.
ברגע שהמותגים ישכילו להתוות אסטרטגיה ברורה לפעילות בניו מדיה, גם הדיאלוג עם הצרכנים יהיה חזק יותר וכתוצאה מכך הלקוחות ישארו נאמנים לכם לאורך זמן.
חשוב שתזכרו שלא משנה אם כבר יש לכם אסטרטגיה ברורה או לא – הלקוחות שלכם לא מחכים לכם, והם מדברים עליכם ברשת כבר עכשיו, ברגעים אלו ממש.
לכן עזבו עכשיו את mashable ואת הגאדג’טים החדשים שיצאו היום, ולכו לבנות אסטרטגיה ולהגדיר את המטרות שלכם.
בהצלחה!