אחת השאלות הנפוצות בגוגל אנליטיקס 4, זה איך מתקנים את ה-unassigned שמופיע בדוחות:
הרבה חושבים שמדובר במידע חסר שלא נקלט, כמו not set או not provided, אבל זה לא ככה.
פשוט מאוד ה-dimension הדיפולטיבי שמופיע לכם כאשר אתם פותחים את דוח ה-Traffic acquisition, נקרא Session primary channel group.
זה לא דיימנשן של מקור תנועה, אלא קיבוץ (group) של מספר מקורות תנועה.
בקישור הזה תוכלו לראות איך גוגל מחליטה איזה מקור תנועה יכנס לאיזו קבוצה.
ולכן אם אתם שולחים פרמטרים של UTM שלא עונים על אחד הקריטריונים הקבועים מראש, סביר להניח שזה יכנס תחת הערוץ Unassiged.
problem solved.
רגע, אז איך אפשר לדעת מה זה הטראפיק הזה?
למרבה הצער, אין אפשרות לשנות את ההגדרות של ה-default channel groups אבל יש פתרונות אחרים, לא פחות טובים:
- בשביל לצפות בדאטה ההיסטורי במהירות, אתם יכולים לעשות סינון לפי unassigend בראש הדוח, ואז להוסיף secondary dimension של Session source / medium.
2. אפשרות נוספת, היא לשנות את הדיימנשן הראשי מ-channel group ל-session source/medium:
3. אם אתם רוצים שבאופן קבוע יופיע לכם שם Session source / medium במקום channel group, תוכלו להשתמש בפונקצית עריכת הדוחות, כפי שהדגמתי בפוסט הזה
4. האופציה האחרונה היא כמובן ליצור channel group משלכם:
ואז תוכלו לשנות את הכללים של הקיבוץ, כדי שמקורות התנועה שכיום נכנסים לכם תחת Unassiged יהיו משוייכים לקיבוץ המתאים:
זהו. תהנו.