בפוסט הקרוב אני רוצה להראות לכם איך להטמיע מעקב המרות של אדוורדס אחרי לידים שמתקבלים בצ’אט של Zopim.
האמת שזה לא בדיוק “להטמיע” כי אנחנו הולכים להשתמש במעקב המרות אופליין אבל לא נורא.
בכל אופן למי שלא מכיר, זופים היא מערכת הלייב צ’אט הפופולארית בעולם, עם נתח שוק גדול בהרבה מכל יתר המתחרים שלה:
אם תכנסו לדף הנחיתה הזה למשל (שירות חדש שלנו, אגב) תוכלו לראות אותה בלייב בצד הימני-תחתון של המסך:
הבעיה היא, שכאשר מגיע גולש לאתר מהפרסום שלנו באדוורדס, פותח צ’אט עם נציג ואז משאיר מספר טלפון כדי שיחזרו אליו – אין לנו אפשרות לשלוח קוד המרות כדי לסמן את אותו גולש כהמרה.
ולכן חשבתי על פתרון נורא פשוט, שאמנם לא מושלם ופותר רק את נושא ההמרות באדוורדס (ולא בפייסבוק למשל), אבל זה מה יש ועם זה ננצח.
איך זה עובד?
קודם כל נסביר את הרציונל:
בכל פעם שמישהו משאיר פרטים בצ’אט אנחנו הולכים “לנתח” את הטקסט של ההודעה שלו, ולבדוק האם מופיע בה מספר בפורמט של מספר טלפון.
במידה ואכן מופיע מספר טלפון, ובמידה וה-URL מכיל את הטקסט gclid (מה שאומר שהוא הגיע ממודעה של גוגל) – אנחנו מסמנים את השיחה הזו עם תווית מיוחדת של “Adwords Conversion”.
ככה נראה גולש שפתח צ’אט לפני שהוא השאיר מספר טלפון:
וככה הוא נראה אחרי. שימו לב לתווית Adwords Conversion שנוספה בצד שמאל:
לאחר מכן אנחנו עושים export לכל השיחות, עורכים קצת את האקסל, מנקים עוד כל מיני נתונים לא רלוונטים ומתאימים אותו לפורמט המתאים שיאפשר לנו לבצע conversion upload לממשק של האדוורדס כדי לרשום את אותן המרות.
וזהו.
עכשיו בואו נדגים את זה שלב אחרי שלב:
שלב 1: הוספת טריגר במערכת
לכו לאזור ה-Triggers במערכת, ותוסיפו את הטריגר הבא:
מקרא:
1. השם של הטריגר והתיאור שלו.
2. שלח את הטריגר רק פעם אחת עבור כל גולש (אם אותו גולש השאיר פרטים פעמיים זה לא אומר שנכנסו באמת שני לידים).
3. הטריגר ירוץ בכל פעם שהגולש ישלח הודעה כלשהיא (זכרו שאנחנו בעצם רוצים לסרוק את הטקסט של המודעה ולחפש את המחרוזת הרצויה של מספר הטלפון).
4. כל התנאים צריכים להתקיים, ולא רק אחד מהם.
5. ההודעה מכילה את הרג’קס: 0d([d]{0,1})([-]{0,1})d{7} (זה מחפש מספרים בפורמט XX-XXXXXX, XXX-XXXXXXX או בלי מקף).
6. וכמובן בתנאי שה-URL מכיל את הטקסט gclid (כלומר הוא הגיע מאדוורדס).
7. במידה וכל הנ”ל מתקיים – תוסיף לשיחה הזו את התג Adwords Conversion.
שלב 2: ייצוא כל השיחות לאקסל
פשוט מאוד סמנו את כל השיחות ולחצו על Actions > Export
שלב 3: עריכת השדות באקסל.
בסוף יהיה לכם קובץ אקסל כזה, עם עמודה בשם tags שבה יהיה כתוב Adwords Conversion במידה והשיחה סומנה כהמרה על ידי הטריגר:
עכשיו מחקו את כל השורות שבהם העמודה tags לא מכילה Adwords Conversion, ולאחר מכן מחקו את כל העמודות חוץ מהתאריך וה- landing page url.
שלב 4: ייבוא ההמרות לאדוורדס
כעת לכו לאדוורדס וצרו קוד המרה חדש מסוג Import:
הגדירו את כל ההגדרות (לא ניכנס אליהם עכשיו), לחצו save וזה יביא אתכם למסך הראשי.
לחצו בצד שמאל על Uploads, הורידו את הטמפלט שאדוורדס נותן לכם והדביקו בשדות Google Click Id ו-Conversion Time את הערכים מקובץ האקסל שייצאתם מ-Zopim:
בנוסף, רשמו בעמודה Conversion Name את השם של קוד ההמרות שלכם (Zopim Chat Conversion במקרה שלנו), ובשורה הראשונה של הפרמטרים הגדירו את אזור הזמן של העמודה Conversion Time.
בסוף התהליך אמור להיות לכם דבר כזה:
כמעט סיימנו. לחצו על Choose file והעלו את הקובץ שיצרתם:
במידה ולא היו לכם טעויות אתם תקבלו את המסך הבא שמאשר שההעלאה בוצעה בהצלחה:
וזהו 🙂
סיכום
זה היה פוסט קצר שבו הצגתי פתרון עקיף למדידת המרות אדוורדס שמתבצעות במערכת הצ’אט של זופים.
זה אמנם זה לא פותר את הבעיה עם המרות פייסבוק, מה גם שבמערכת כל כך פופולארית כמו זופים הייתי מצפה לפקודה ב-API שמאפשרת לשלוח סקריפט בהתאם לטקסט של ההודעה ואפילו פניתי אליהם עם בקשה כזו, אבל כרגע זה מה יש ועם זה ננצח.
בונוס:
לאחר פרסום הפוסט חלק מהגולשים בקשו שאוסיף הוראות איך לבצע את אותו דבר במערכת Olark ו-SnapEngage, אז בבקשה:
במערכות הללו מדובר בתהליך הרבה יותר פשוט, שמאפשר להשתמש ב-API ולשלוח גם קודי המרות של פייסבוק, רימרקטינג או כל מערכת אחרת שאתם רוצים להפעיל בהתאם להודעות ששולחים לכם בצ’אט.
אסביר:
התהליך הוא נורא פשוט – בכל פעם שגולש שולח הודעה מסויימת, אנחנו מריצים פקודת JavaScript שמשתמשת ב-API של המערכת שלנו ובודקת את הטקסט של ההודעה, ובמידה והטקסט מכיל מחרוזת מסויימת (למשל מספר טלפון) ה-API שולח איוונט ל-dataLayer של גוגל תג מנג’ר, ובהתאם לאיוונט הזה אנחנו יכולים לשלוח כל סקריפט שאנחנו רוצים.
ולהוראות בהרחבה:
שלב ראשון – הוסיפו את קוד ה-API הבא בתוך תג מסוג Custom HTML בתג מנג’ר:
Olark
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <span class="tag"><script> // When Online Message Sent olark('api.chat.onMessageToOperator', function(event) { if (/0d([d]{0,1})([-]{0,1})d{7}/.test(event.message.body)) { dataLayer.push('event':'phoneSent')} } }); // When Offline Message Sent olark('api.chat.onOfflineMessageToOperator', function(event) { if (/0d([d]{0,1})([-]{0,1})d{7}/.test(event.message.body)) { dataLayer.push('event':'phoneSent')} } }); </script> </span> |
Snap Engage
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <span class="tag"> <script> //sent offline msg SnapEngage.setCallback('MessageSubmit', function (email, msg) { if (/0d([d]{0,1})([-]{0,1})d{7}/.test(msg)) dataLayer.push({'event':'phoneSent'}); }); //sent online msg SnapEngage.setCallback('ChatMessageSent', function (msg) { if (/0d([d]{0,1})([-]{0,1})d{7}/.test(msg)) dataLayer.push({'event':'phoneSent'}); }); </script> </span> |
שלב שני – צרו את התג שאותו אתם רוצים להפעיל (המרות אדוורדס/פייסבוק/בינג וכו’) וצרו עבורו טריגר מסוג Custom Event, כאשר בערך של האיוונט כתבו את האיוונט שדחפתם בקוד JavaScript (במקרה שלנו מדובר ב-phoneSent).
זהו. כעת בכל פעם שגולש ישלח הודעה ה-API יבדוק את התכולה של ההודעה ובמידה והיא מכילה מספר טלפון הוא ישלח את הערך phoneSent ל-dataLayer של התג מנג’ר, וזה יפעיל את התג שלנו.
מאמר מקיף ומדוייק
תודה רבה
ברוך
בשלב שתיים
export chat details
צריך לעשות לכל שיחה ידני
ייצוא לאקסל ?
או אפשר כמה במכה ?