כדי לחגוג לרדיו של קוקה קולה יומולדת שנה, עלה למשרד הפרסום JWT הברזילאי רעיון מגניב שיעביר את המסר לקהל היעד – צעירים שאוהבים מוזיקה רועשת.
הרעיון היה להשתמש בשיווק באמצעות דיוור ישיר, אבל הדרך שלהם כל כך מקורית שאתם חייבים ללמוד ממנה!
במקום לפרסם מודעה בנאלית במגזין , קוקה קולה יצרו חריץ מיוחד בכריכה שבעזרתו ניתן להפוך את הגיליון למגבר רב עוצמה. לאחר שיצרת את המגבר, כל שעליך לעשות זה לשים את האייפון בשקע שנוצר ולהכנס לאפליקציה של רדיו קוקה קולה. בזכות ה”מגבר” כולם יוכלו לשמוע על המסיבה…
מה שמדהים במהלך הזה, שהוא משתמש בתכונה סטנדרטית של מדיה קיימת ובעזרתה מצליח להעביר את המסר הייחודי של המותג. הרי כולם יודעים שאפשר לגלגל גיליון ניר כדי להפוך אותו לסוג של רמקול. קוקה קולה בעצם אמרו שבמקום להשתמש בייעוד הרגיל של המדיה כפי שכל המפרסמים מסתכלים עליה (=פרסום מודעות), אנחנו נעביר את המסר בעזרת אחת התכונות של המדיה (=שאפשר להפוך אותה לרמקול) ובעזרתה נעביר את המסר הייחודי לנו.
באותה טכניקה השתמשו אפל כשרצו לפרסם את זה שמחשב ה-Macbook שלה הוא המחשב הכי דק בעולם – הם השתמשו בתכונה של נייר העיתון (=דק. כמו המחשבים שלנו), במקום להשתמש בנייר כפי שכולם משתמשים בו.
בצורה כזאת הם גם הצליחו להעביר את המסר, גם הצליחו לקבל את תשומת הלב של הקורא, וגם הצליחו להיות יצירתיים.
עוד דרכים לשימוש יצירתי במדיה אפשר (ומומלץ!) לקרוא כאן (שימוש ברשת החברתית פינטרסט), כאן (שימוש לא קונבנציונלי ביוטיוב) וגם כאן (שימוש לא קונבנציונלי בגוגל אדוורדס).
יש לכם דרכים יצירתיות לשימוש במדיה כלשהיא? חשבתם על משהו מחוץ לקופסא?
שתפו אותי!
ענק!!!!! פשוט רעיון גאוני ויצירתי