קראתי היום פוסט ממש מצוין שמכיל כמה נקודות חשובות למנהלי קמפיינים בגוגל אדוורדס ובגלל לאנשים שעושים שיווק באינטרנט ומתעסקים עם לקוחות.
בגלל שבין קוראי הבלוג יש לא מעט אנשים כאלה – אני רוצה לסכם את הנקודות בקצרה.
אז מהם 8 הדברים שאסור לעשות עם לקוחות האדוורדס שלכם:
(כדי לא למצוא את עצמכם בלי עבודה אחרי זמן קצר)
1. לתת לאיש המכירות להביא את הלקוח.
הוא עלול להגזים בכוח הפרסום בגוגל שלכם ולגרום ללקוח להתאכזב בהמשך מהתוצאות. תדרשו להיות בפגישת המכירה ולהבהיר מה אתם יכולים לעשות ומה לא.
2. לא להציב benchmarks
מהי הצלחה ומה לא? אתם חייבים לקבוע את זה ביחד עם הלקוח כדי שלא תמצאו את עצמכם בחוץ אחרי חצי שנה של עבודה קשה רק בגלל שהלקוח ״לא מרגיש״ את התוצאות.
3. לעשות מגוגל כל יכול
נכון, הפרסום בגוגל אפקטיבי אבל גוגל הוא לא אלוהים ויש לו לפעמים דפקטים שלא תלויים בכם. תבהירו ללקוח שלפעמים יש תקלות ואתם תעשו את הכל כדי לעזור לו להתגבר עליהם.
4. להתמקד רק ב PPC
לעיתים רבות קורה שהקמפיין מצוין, הQS =10, הCTR בשמים ובכל זאת אין המרות כי דף הנחיתה גרוע. תנסו להסתכל על התמונה הרחבה ולתת ללקוח שירות גם בדברים שלא קשורים ישירות לפעילות במערכת האדוורדס.
5. ללמד את הלקוח איך מפרסמים באדוורדס
את המושגים CTR, QS ו-GDN תשאירו אצלכם. כנ״ל גם את ההבדלים בין bing לאדוורדס. זה לא מעניין את הלקוח והוא רוצה בסה״כ לדעת מה היו הביצועים של הקמפיין שלו. תראו לו כמה הוא השקיע, מה הוא קיבל, כמה עלתה לו כל המרה ומה הוא צריך לעשות כדי לשפר את זה.
תבואו עם מסקנות, לא עם נתונים.
6. להתעלם מהשיווק בoffline
רוב הלקוחות שלכם עושים גם פעילות שיווק בOffline פה ושם. תנסו להיות ראש גדול ולתאם בין השניים. גם מבחינת המסרים השיווקיים, המבצעים העונתיים וכמות התקציבים המושקעים.
בסופו של דבר לקוחות שיראו את הפרסום באופליין יעשו חיפוש באונליין, ולקוחות שיראו אתכם באונליין יושפעו יותר מהאופליין.
מחקרים של גוגל מראים שלקוחות שנוקטים בפעולה אחרי שראו את המותג ב7 מקומות שונים הם הלקוחות הכי טובים.
7. לא לחשוב מחוץ לקופסא
בהמשך לנקודות 4 ו-6 – אוי ואבוי לכם אם תנוחו על זרי הדפנה של ״אני עושה PPC ועל זה אתה משלם לי״.
הלקוחות שלכם רוצים לראות שאתם משקיעים בהם ושאכפת לכם, ולכן רצוי מאוד עד הכרחי שתבואו עליהם פעם בכמה זמן עם 5-10 רעיונות להגדלת הרווחים שלא קשורים לפרסום בגוגל אדוורדס שאתם עושים להם.
גם אם הם לא יקבלו את הרעיונות – הם יתרשמו מאוד מהמאמץ שלכם.
8. לחשוב שאתם הכי חכמים בחדר
זה הטיפ הכי חשוב שאפשר לקחת מהפוסט הזה. מנהלי פרסום רבים חושבים שזה שהם עברו את ההכשרה של Google Partners (והלקוח שלהם בקושי יודע להפעיל וורד) אומר שרק הם יודעים מה טוב ומה לא.
קצת ענווה לא תזיק לכם. תזכרו שהלקוח שלכם הקים/מנהל את העסק והוא מבין את השוק הרבה הרבה יותר טוב מכם.
ועכשיו תורכם:
מה אתם חושבים על הטיפים? איזה טיפ הכי אהבתם? תנו לי בתגובות
אהבתי את טיפ 4. לחשוב PPC
מעניין אותי מה קורה לאחר שהגיע הטלפון, לאחר שהתקבל המייל, מה עושים? מי עונה ואיך? היכן זה נרשם? מי עושה מעקב? ופרטים נוספים הקשורים בשרשרת האספקה, כי זה לא מספיק להביא לקוח לפתח העסק אלא צריך לדאוג עד להמרה ומעבר לכך וזה קשה, קשה ללקוחות – אני מתכוון, כי יש להם הרגלי עבודה חקוקים בסלע, כי הם קבעו כללים, כי הם רוצים לחנך את הלקוחות לפי דרכם, כי לא כולם מבינים מה זה זמינות, נכונות ומתן שירות.
ולמה זה איכפת לי? כי אם התהליך בתוך העסק חורק, אז בסוף הם יאמרו: “מהאינטרנט מגיעים לקוחות לא טובים או לא מגיעים בכלל” ויאשימו אותי ולכן אני צריך לדאוג לתהליך מקצה לקצה.
אאח, איזה עיסוק בחרנו לנו?!?
תודה זוהר,
באמת עיסוק מאתגר אבל זה כל הכיף 🙂
טיפים מעולים. ככלל לא הייתי מציע ללקוח קמפיין אדוורדס בלבד כשיווק לעסקקורסמוצר. כיום אתה מוכרח להחזיק בסיס שיווקי אינטרנטי יציב ורחב להכיל את הגדילה הדרושה על מנת שהעסק באמת ימריא ולא רק יביא ציונים טובים באדוורדס. היום צריך הכל. אדוורדס, קידום אתרים, שיווק בפייסבוק, גוגל פלוס ושיווק ישן כמו פעם
הפוסט הזה מדבר על ppc. התגובה שלך נשמעת כמו של איש מכירות של זאפ 🙂
🙂
דווקא זאפ?
זה ברור. כמו שכתוב ב3 טיפים מתוך ה8 – תגדיל ראש ותתן ללקוח את כל הכלים שאתה מכיר כדי שהוא יצליח
[…] אם נחזור לתג שלנו, אז בכל טעינה של דף באתר שלנו גוגל תג מנג׳ר מריץ את המקרו (פונקציה) {{url}} ואם הוא מזהה שהיא מחזירה ערך שמכיל את המחרוזת thankyou – הוא מפעיל את התג של הAdwords Conversion. […]