אתמול אחה״צ, בגשם שוטף, נהרו 500 איש מכל רחבי הארץ לאולם אקסודיה בתל אביב לכנס שעונה לשם NextCase 2013.
מה השוס של NextCase?
הכנס הזה היה רעיון של פבל ישראלסקי, מקים ומנהל הבלוג הידוע AskPavel (שבו אני גם כותב מדי פעם) כאשר המטרה היתה להפיק כנס שכל כולו עוסק בקייס סטאדיז אמיתיים מהשטח.
בלי תיאוריות, בלי מצגות של גרפים ונתונים אלא רק ״היה לנו לקוח – עשינו לו ככה וככה – ויצא ככה וככה״.
סה טו.
בפוסט הזה אני רוצה לסכם את הכנס בכמה מישורים – לפני הכנס, ב-כנס ותוך כדי הכנס.
לפני הכנס
באזז מטורף
אני לא יודע עד כמה אתם מעורבים ב״ביצה״ של השיווק באינטרנט אבל אני חייב להגיד לכם שהדיבורים והבאזז ברשת הלכו והתגברו מיום ליום ככל שתאריך הכנס התקרב.
אולי זה בגלל שכל 500 הכרטיסים נמכרו על החודש הראשון (חודשיים לפני תאריך הכנס!), אולי זה בגלל קבוצת הנטוורקינג הסודית שפבל פתח בפייסבוק (שהייתה מיועדת אך ורק לבאי הכנס) ואולי זה בכלל בגלל העובדה שפבל דאג להשקיע בכל הפרטים הכי קטנים ולוודא באופן אישי שהכל מתבצע כמתוכנן.
לא תאמינו, וגם לי זה היה נראה קצת הזוי בהתחלה, אבל שמתי לב שכמה אנשים אפילו התחילו לספסר בכרטיסים ולהציע אותם למכירה תמורת מחיר גבוה יותר!
ואם זה לא באזז – אז אני צעצוע של סיפור…
טרקלין העסקים של NextCase
שבועיים לפני הכנס פבל חשף את טרקלין העסקים של NextCase שיועד לשיחות עסקיות באווירה שקטה יותר, הרחק מההמולה ומהעומס של 500 האנשים שגדשו את האולם.
מגה-נטוורקינג
לאחר מכן, בעקבות רעיון של אחד מחברי הקבוצה הסודית, פבל פתח קובץ גוגל docs למטרת נטוורקטינג שבו כל אחד מבאי הכנס יכל לכתוב למה הוא בא, מה הוא מחפש, מה הוא מציע ועוד כל מיני פרטים שנועדו באמת לחבר בין הבאים ולתת להם ערך מוסף מעבר להרצאות.
ואם כל זה לא הספיק לכם – אז 4 ימים לפני הכנס פבל שלף עוד ארנב מהכובע והכריז שאחד מהכרטיסים התפנה והקונה של הכרטיס (שלא יכל להגיע) מכריז על מכירה פומבית שהכנסותיה יתרמו לעמותה כלשהיא.
אחרי מאבק צמוד ועוצר נשימה בין מספר גולשים זכה אחד בשם דורון, שתרם 360 שקל לעמותה שעליה הוא החליט.
שאטלים
אמנם מצאתי חניה ליד האולם אבל היו אפילו שאטלים רשמיים של הכנס שהסיעו את מי שרוצה מחניון רפידים.
אז כל זה היה ה-לפני, עכשיו הואו נעבור לכנס עצמו.
הכנס
האולם שנבחר היה אולמי אקסודיה בתל אביב. בכניסה ניצבו דוכני קד״מ של חברוות כמו ZEFO, Plarium (עם דוקטור זפו שהיה על תקן גימיק שיווקי מגניב) ועוד כמה שאני לא זוכר.
בכניסה חולקו שקיות בד עם חומרי קד״מ של נותני החסות, בירה חופשי ועוד כל מיני מאכלים שנועדו להשקיט את הקיבה במשך שש וחצי השעות של הכנס.
בין החומרים שהיו בתוך השקית היה גם דף שעליו יכלתם לרשום את המסקנות שלכם מהכנס, או אתרים מעניינים שכדאי לבדוק. לא תאמינו אבל לפחות 30% מהאנשים השתמשו בדף הזה (כדי לסכם עליו כן? לא בשביל מטוסי נייר…)
לאחר מכן נכנסנו לאולם וההרצאות החלו.
אני לא הולך לסכם פה את כל ההרצאות אבל אני כן רוצה לציין ב2 מילים 2 הרצאות מעניינות שאני אהבתי במיוחד:
1. טליה וולף מ-conversioner.com שדיברה על שימוש במסרים אמוציונאליים בשיווק של direct response באינטרנט.
ההרצאה הזאת פתחה לי כיוון חשיבה מעניין מכיוון שכל מי שעושה שיווק באינטרנט (שמטרתו להביא לידים/מכירות – כלומר direct response) בטח יודע שהשאיפה היא כמה שיותר להתמקד ב-benefit, ולהשאיר את המסרים האמוציונליים לפעילות המיתוג. טליה אמרה שבדרך כלל משתמשים במסרים אמוציונליים בפעילויות אוף ליין, אבל האמת היא שגם באונליין הם יכולות להניע לפעולה ביג-טיים ואסור לנו לוותר עליהם בשום אופן.
האמת היא שלא חשבתי על זה אף פעם, ותוך כדי ההרצאה שלחתי מיילים לכמה לקוחות עם רעיונות לקמפיינים של הנעה לפעולה בעזרת מסרים אמוציונליים. את ה-benefits נשאיר לפעם הבאה.
2. ההרצאה השנייה היתה של דן מנו מחברת GlossyBox, ששולחת חבילות של מוצרי טיפוח לנשים בכל רחבי העולם מדי חודש.
דן דיבר על השימוש שהם עשו בבלוגריות מובילות (רובן נערות) כדי לקדם את הקופסאות של גלוסיבוקס בצורה ״חינמית״ בעזרת מערכת של WINWIN שבה הבלוגריות מקבלות קופסאות בחינם ומספקות תוכן איכותי בתמורה.
המעניין בהרצאה הזו היה לראות את הבאזז שנוצר סביב המוצר ואת הקהילה שהתפתחה בצורה אורגנית לחלוטין, עד כדי כך שהנערות פתחו קבוצת פייסבוק ביוזמתן שבה הם ניסו לנחש מה יהיה בקופסא הבאה.
חוץ מההרצאות האלו היו עוד כמה הרצאות על SEO, OpenGraph של פייסבוק ועוד דברים מעניינים על תחומי שונים של שיווק באינטרנט.
בין לבין
עכשיו מגיע החלק השולי של האירוע, אבל דווקא בגלל זה הוא הכי חשוב. בין הסשנים של ההרצאות יצאנו החוצה ועשינו נטוורקינג מצוין, ואני חושב שראיתי שם את כל הwho & who בעולם השיווק באינטרנט. חוץ מחברי הטובים מקבוצת מקצועני פרסום בגוגל (אעלק מקצוענים 😉 ) היו שם גם החבר׳ה מWIX, servula, ZEFO ועוד מגוון חברות שמוכרות לכולנו ולא תמיד מגיעות לכנסים מעין אלו.
לידי אפילו ישבו כמה מ-PowToon וכמובן שניצלתי את ההזדמנות כדי לנזוף בהם על זה שאין להם תמיכה מלאה בעברית…
אז מה היה טוב?
הכל! היחס האישי של פבל, החשיבה על הפרטים הקטנים ובעיקר בעיקר התחושה המאחדת של ״הקהילה״, שלא קיימת בכנסים אחרים.
מה אפשר לשפר?
לדעתי היה צריך פחות הרצאות על SEO ויותר על נושאים אחרים של שיווק באיטרנט כמו גוגל אדוורדס, אנליטיקס, פייסבוק, גוגל+, וורדפרס ועוד. מתוך 12 הרצאות – 7 היו קשורות ל-SEO בצורה כזו או אחרת ולי קצת היה חסר הנושאים האחרים.
לסיכום
אני חושב ש90% מהאנשים מגיעים לכנסים בגלל הנטוורקינג, ומהבחינה הזאת אני חושב שהכנס לא היה מושלם – אלא סופר מושלם.
לעדכונים לגבי הכנס הבא אפשר להכנס גם לדף הפייסבוק הרשמי של הכנס.
ומה אתכם?
הייתם בכנס? ראיתם אותי? לא ראיתם אותי? אתם מוזמנים לרשום הכל בתגובות 🙂