מה זה גוגל אדוורדס?
גוגל אדוורדס זו הפלטפורמה המובילה והגדולה ביותר שקיימת כיום לפרסום באינטרנט.
רק כדי שתבינו את הגודל העצום של פלטפורמת הפרסום הזו – תחשבו ש-98% מההכנסות של גוגל מגיעים ממנה, ובשנת 2012 הרווחים של גוגל מאדוורדס עמדו על 47 מיליארד דולר!!!
מדובר בסכום דמיוני ללא כל ספק, ודווקא בגלל זה חשוב מאוד שכל בעל עסק שרוצה לעשות לעצמו שיווק באינטרנט חייב לעשות גם פרסום בגוגל אדוורדס.
מה נכלל בגוגל אדוורדס?
בגדול, הפלטפורמה של אדוורדס מתחלקת למספר חלקים:
1. גוגל אדוורדס לחיפוש – מאפשר לנו לפרסם באינטרנט לגולשים שמחפשים מילות מפתח מסויימות, ולהציג להם מודעות טקסטואליות. כמו זו למשל:
2. גוגל אדוורדס ברשת התוכן (Google Display Network – GDN) – רשת התוכן של גוגל אדוורדס כוללת כ-2 מיליון אתרים בכל רחבי העולם שמשתפים פעולה עם גוגל ומאפשרים לה להציג את מודעות האדוורדס בתוך האתר שלהם. באמצעות רשת התוכן של גוגל ניתן להעלות קמפיין פרסומי באדוורדס ולמקד אותו בצורה הכי מדוייקת שאפשר בעזרת מגוון רחב של פילוחים שגוגל מעמידה לרשותינו. בצורה כזו המפרסם יכול להגיע רק לקהל היעד הרלוונטי עבורו, וכך לחסוך בעלויות הפרסום בגוגל בצורה משמעותית. ברשת התוכן של גוגל ניתן לפרסם את כל סוגי המודעות, באנרים פלאש, באנרים סטטים, מודעות טקסט ומודעות עשירות נוספות.
3. פרסום בגוגל בעזרת יוטיוב – בוודאי שמעתם על כך שיוטיוב הוא מנוע החיפוש מספר 2 בעולם (אחרי גוגל כמובן). באמצעות אפשרויות הפרסום המגוונות ביוטיוב ניתן להחשף למיליוני גולשים ברחבי העולם ולמקד את הפרסום על פי תחומי עניין מוגדרים מאוד. בעזרת הפרסום ביוטיוב תוכלו להגיד לגוגל שאתם רוצים להציג את המודעות רק לגולשים שצופים בסרטון מסויים, בתחום מסויים, במדינה מסויימת, בגילאים מסויימים ועוד מגוון פילוחים שמאפשרים לכם למקסם את תקציב הפרסום בגוגל שלכם בצורה הכי טובה שאפשר ולקבל ROI גבוה במיוחד.
טיפ ביניים: רוב האנשים היום מכירים את אפשרות הפרסום בגוגל אבל לא מספיק מכירים את הפרסום ביוטיוב, ולכן העלויות של הפרסום ביוטיוב יכולות לרדת לאגורות בודדות לקליק, בעוד העלות לקליק בפרסום בגוגל אדוורדס בחיפוש יכולות להגיע גם לעשרות שקלים (ובחו”ל אף עשרות דולרים בתחומים תחרותיים במיוחד).
4. פרסום בגוגל AdMob – גוגל AdMob היא רשת הפרסום של גוגל לאפליקציות. הפרסום בגוגל AdMob נועד בעיקר לאנשים שרוצים לקדם את האפליקציה שלהם באמצעות פרסום באפליקציות ששותפות בתוכנית של גוגל. גם כאן הפרסום עובד כמו ברשת התוכן של גוגל למחשבים רגילים (GDN) כאשר המיקוד יכול להתבצע על פי גיל, מין, תחומי עניין ועוד.
צור קשר עכשיו ותראה איך הקמפיין שלך מזנק!
[contact-form-7 id=”2512″ title=”טופס עמודי שירותים”]
איך עובד התשלום כאשר מפרסמים בגוגל אדוורדס?
כאשר באים לבצע פרסום בגוגל צריך לדעת שהתשלום מתחלק לשני חלקים –
החלק הראשון זה התשלום לגוגל עבור הפרסום בפלטפורמה שלה. התשלום הזה נחלק לתשלום עבור קליקים (PPC – Pay Per Click) שנפוץ בעיקר בפרסום בגוגל אדוורדס לחיפוש, תשלום על פי 1000 חשיפות (CPM – Cost Per Mille) שנפוץ בעיקר ברשת התוכן של גוגל אדוורדס, ותשלום עבור TrueView שקיים אך ורק בפרסום ביוטיוב.
החלק השני של התשלום מועבר ישירות לחברה שמנהלת עבורכם את הקמפיינים בגוגל אדוורדס, וכמעט תמיד הוא נגזר מתקציב הפרסום אותו תחליטו להשקיע בגוגל.
העלות לקליק (או העלות לחשיפה) משתנה מתחום לתחום בהתאם לתחרות ולביקוש של מילות החיפוש שבהם אתם רוצים להופיע. אם למשל אתם רוצים שמודעה טקסטואלית שלכם תופיע לכל אלו שמחפשים “X” בגוגל ויש עוד 100 מפרסמים שרוצים להופיע על אותה מילת מפתח בדיוק – הסכום שאותו תשלמו יהיה הרבה יותר גבוה ממה שתשלמו במידה ותרצו להופיע על מילת מפתח “Y” שעליה יש רק 30 מתחרים. (מומלץ לקרוא את הפוסט הזה שמסביר בדיוק איך גוגל מחשבת את העלות לקליק ואיך אפשר להוריד אותה).
כאשר באים לפרסם בגוגל (ובמיוחד בגוגל אדוורדס לחיפוש) צריך לעשות מחקר מילות מפתח מדויק מאוד כדי למצוא את מילות המפתח שיביאו לכם את הכי הרבה קליקים – אבל בתשלום הכי נמוך.
לאור הנסיון הרב שיש לנו בפרסום בגוגל בעיקר בתחומים תחרותיים, אנחנו יודעים למצוא ללקוחות שלנו את הביטויים הכי אטרקטיבים שיביאו את אחוזי ההקלקה הגבוהים ביותר וכך יורידו עבורכם את העלות שתשלמו לקליק.
זכרו – קמפיין ממוקד ומקצועי יחסוך לכם הרבה מאוד כסף!
על מה צריך להתעקש כשבאים לבחור מומחה לפרסום בגוגל שינהל לכם את הקמפיין?
דבר ראשון חובה לוודא שלמנהל הקמפיין העתידי שלכם יש הכשרה מתאימה ותעודת שותף מוסמך של גוגל. יצא לי לעבוד עם לא מעט לקוחות ששילמו על הבטחות כמו “מקום ראשון בגוגל ב100 שקל לחודש” והופתעו לגלות שפשוט עבדו עליהם. ניהול חשבון אדוורדס עלול להיות מסובך ולא יעיל כלכלית במיוחד לאור העובדה שגוגל הופכים את מערכת האדוורדס ליותר ויותר מסובכת עבור בעלי עסקים שמנסים לעשות את זה בעצמם.
דבר שני, חשוב לוודא שמנהל הקמפיין שלכם באדוורדס יבצע עבורכם גם מעקב צמוד בגוגל אנליטיקס כדי לראות את ההשפעות של הקמפיין במישורים הרחבים יותר. אל תשכחו שפרסום בגוגל זו רק דרך אחת שבאמצעותה הגולשים מגיעים לאתר שלכם, וסביר מאוד להניח שרוב הגולשים לא יבצעו המרה (=ישאירו ליד, יבצעו רכישה או כל פעולה אחרת שתרצו מהם) על הפעם הראשונה.
מכיוון שהפרסום בגוגל הוא רק כלי אחד מתוך תמהיל השיווק שלכם באינטרנט, גוגל יצרו עבורנו אזור מיוחד באנליטיקס שנקרא Multi Channel Attribution ומנהלי פרסום רבים בגוגל אדוורדס לא יודעים בכלל איך להסתכל על הדוחות הללו.
עוד על שירותי הווב אנליטיקס של בועות תוכלו לקרוא כאן.
ודבר שלישי, חשוב לוודא שדף הנחיתה שלכם יהיה מותאם לסלולר ויבנה לפי כל הכללים לבניית דף נחיתה שבאמת מביא תוצאות. דף נחיתה זה חלון הראווה שלכם באינטרנט ולשם אתם מובילים את הגולש אחרי שלחץ על מודעת האדוורדס. מחקרים מראים שלגולשים לוקח 3-5 שניות לקבל את הרושם הראשוני על האתר שאליו הם הגיעו ואם אתם רוצים למכור – אתם חייבים שהרושם הראשוני הזה יהיה כמה שיותר משכנע ומניע לפעולה.
לסיכום: למה כדאי לכם לבחור דווקא בנו כדי לנהל את הקמפיין שלכם בגוגל אדוורדס?
- שליטה מלאה בתקציב הפרסום.
- שקיפות מלאה וקבלת דוחות מפורטים על ביצועי הקמפיין.
- אסטרטגיה שיווקית ייחודיות.
- מחקר שוק מעמיק והבנת הצרכים של קהלי היעד.
- התנהלות שוטפת מול הלקוח וליווי אישי לאורך כל תהליך הפרסום.
צור קשר עכשיו ותראה איך הקמפיין שלך מזנק!
[contact-form-7 id=”2512″ title=”טופס עמודי שירותים”]