במהלך הפעילות שלי ברשת והשיחות עם אנשים על גוגל אנליטיקס, אני שם לב שיש כמה מדדים שמאוד מבלבלים את המשתמשים.
בפוסטים הבאים אנסה להבהיר את המושגים השונים, מה הם מבטאים ומה ההבדלים הדקים שכדאי לכם מאוד לדעת.
פוסט ראשון בסדרה – dimensions VS metrics
זה אולי הדבר הבסיסי ביותר שצריך לדעת בגוגל אנליטיקס, ולפעמים ההבדל בין המושגים הללו ממש יכול לבלבל.
dimensions – זה בעצם הדבר שעליו אני רוצה לראות את הנתונים.
דוגמאות לdimensions יכולות להיות: landing page, screen resolution, exit page, page depth וכד’
metrics – זה בעצם הנתון עצמו שאותו אני רוצה לראות על ה-dimension שבחרתי.
דוגמאות לmetrics יכולות להיות: visits, bounce rate, time on site, average visit duration, pageviews ועוד.
בתמונה אפשר לראות דוח שמופיע כברירת מחדל בגוגל אנליטיקס ונותן לי מידע על הביקורים ממקורות ההפניה השונים. אתם יכולים לראות שבצד שמאל מופיע לי הdimension, כלומר את מי אני רוצה למדוד, ובצד ימין מופיעים לי כל הmetrics, כלומר מה המדד המסוים של אותו dimension באותו metrics שבחרתי להציג.
במקרה הזה אני יכול לראות שממקור הפניה מס’ 1 היו לי 144 ביקורים (לא מבקרים!), ממוצע הדפים שהם צפו היה 3.77 וזמן השהייה הממוצע שלהם באתר היה 4:48 דק’.
כמובן שגם לאחר שבחרתי dimension מסוים, אני יכול לעשות עליו drill down ולראות פירוט מדויק יותר לאותו dimension, אבל כדי שזה יהיה מובן יותר אנסה להסביר את זה בעזרת דוגמא מהעולם האמיתי:
נגיד שאני רוצה לבדוק את הביצועים של מספר בתי ספר בבגרות במתמטיקה.
בצד אחד יש לי את הdimension שמציג לי את המחוזות השונים בארץ (צפון, דרום, שרון, י-ם, מרכז) ובצד השני יש לי את הmetrics, כלומר כמה תלמידים בסה”כ בכל אזור, מה ממוצע הציונים, כמה נכשלו ומה הזמן הממוצע שלקח להם לעשות את הבגרות.
הנתונים מופיעים לי per אזור ומאפשרים לי לערוך השוואה בין האזורים השונים.
עכשיו נגיד שאני רואה שהציון הממוצע (metric, זוכרים?) במחוז מרכז (dimension) הוא הכי גבוה מבין כל המחוזות, אבל אני רוצה לגלות איזה בית ספר נתן את התרומה הכי משמעותית להעלאת הממוצע. אני לוחץ על מחוז מרכז כדי לעשות drill down ופתאום מופיעים לי כל הערים שנמצאות באותו מחוז: מודיעין, ת”א, ר”ג, פ”ת וכד’.
עכשיו הטבלה שאני רואה מציגה לי את הmetrics מהפעם הקודמת (כמה תלמידים בסה”כ בכל אזור, מה ממוצע הציונים, כמה נכשלו ומה הזמן הממוצע שלקח להם לעשות את הבגרות) אבל הפעם לפי חלוקה של הערים.
כמובן שלאחר מכן אפשר לעשות עוד פעם drill down ולראות בכל עיר את בתי הספר, לאחר מכן את הכיתות ולאחר מכן את שמות התלמידים…
נראה לי שהבנתם את הקטע.
בפוסט הבא אסביר בפירוט מה ההבדל בין visits ל-visitors, ואיך יכול להיות שמה שמופיע לכם בentrances דומה כמעט במדויק למה שמופיע לכם בvisits.
אז stay tuned, ואל תשכחו להרשם לעדכונים כדי לא לפספס כלום
[…] הקודם שלי על מושגים חשובים בגוגל אנליטיקס הסברתי מה ההבדל בין Dimensions לבין Metrics. אם לא קראתם ההפסד […]
[…] בKPIs שמתאימים לעסק שלכם. כמות ביקורים זה סבבה, באונס רייט זה מגניב וזמן שהייה ממוצע לביקור זה נתון מעניין – […]