ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

דוח נילסן עדכני – עד כמה הצרכנים מאמינים לפרסומות?

חברת המחקר הבינלאומית נילסן ביצעה לאחרונה מחקר שמודד את אמון הציבור בפרסומות. המחקר נערך בקרב 28,000 איש מ-56 מדינות, והתוצאה (כמה שזה לא מפתיע) לא השתנה בהרבה משנים קודמות.

שלושת מקורות המידע שהצרכנים מאמינים להם הכי הרבה זה המלצות של חברים קרובים (92%, עליה של 18% מ-2007), דעות של לקוחות אחרים שהשתמשו במוצר (70%, עליה של 15%), וסקירות מערכת של מגזינים מקצועיים. בהמשך הדירוג מופיעות פרסומות הטלויזיה, העיתונים והרדיו (שירדו ב-24% מ-2009), ובסוף בסוף נמצאות המודעות הפרסומיות בסלולרי (29%) שקיבלו את המקום האחרון והממש לא מכובד.

המסקנות שאנחנו יכולים להסיק מזה נחלקות לשניים:

1. למרות שהמלצות מפה לאוזן נחשבות להכי אמינות, הכי קשה להשיג אותם ולכן כדאי לשלב כמה אמצעי שיווק (כמו שימוש במפורסמים, מיתוג וכד’).

2. המסקנה השנייה והחשובה יותר, היא שאפקטיביות השיווק שלכם במדיה החברתית תלויה באמינות ובשקיפות שאתם מעבירים. הצרכנים שלכם רוצים לקיים מערכת יחסי גומלין עם בן אנוש ולא עם רובוט, חשוב להם לדעת שהדעה שלהם חשובה ומישהו מקשיב ומתייחס אליה. יותר מזה – ההצלחה שלכם במדיה החברתית לא תלויה במידת המעורבות והשיתוף של הקהל שלכם, אלא באיכות המוצר שלכם והשווי האמיתי שלו.

כי אם הוא באמת שווה שיחה – הם כבר ידברו עליו, ימליצו עליכם, ויבואו לקנות.

המחקר המלא כאן.