ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

סיכום השבוע בגוגל: קורס אנליטיקס חדש, סגמנטים על פי מין וגיל ומעקב אחרי תגובות בתוסף Disqus באמצעות גוגל תג מנג׳ר

בפוסט הזה אני אנסה לסכם מדי שבוע את כל מה שחדש בעולם הפרסום בגוגל אדוורדס, גוגל אנליטיקס וגוגל תג מנג׳ר.

יהיו פה פוסטים מעניינים ושווים שנתקלתי בהם במהלך השבוע, וכמובן חדשות ועדכונים שהופיעו באדוורדס, אנליטיקס ותג מנג׳ר.

אני לא הולך להתעסק בדברים אחרים, מכיוון שבשביל זה יש לכם את הבלוג Askpavel שנותן מדי שבוע פוסט כללי יותר על כל תחום השיווק באינטרנט.

נתחיל:

1. מעקב אחרי תוסף הוורדפרס Disqus באמצעות גוגל תג מנג׳ר

התוסף Disqus הינו תוסף נפוץ מאוד במערכות וורדפרס, שמשתמשות בו כדי לנהל את התגובות שלהם באתר. היתרון המרכזי בתוסף הוא ביכולת של הגולש לעשות לוגאין עם פייסבוק או גוגל+ וכך לחסוך את הזמן שלוקח להשאיר פרטים. האמת שהוא נפוץ בעיקר בחו״ל כי התאימות שלו לRTL היא לא משהו, אבל מדובר בתוסף מעניין שהמעקב אחריו לא אפשרי באמצעות Auto Event Listeners (נגיד click או linkClick), מכיוון שהוא נטען בתוך iframe וכידוע לכם אי אפשר לעקוב עם גוגל תג מנג׳ר אחרי פעולות שמתבצעות באייפריים באתר.

אז כדי לפתור את זה, מסביר David Vallejo בפוסט קצת טכני אבל ממש לא מסובך איך לעשות אימפלמנטציה פשוטה יחסית כדי לעקוב אחרי פעולות הגולשים בתוסף בעזרת הAPI של Disqus.

הפוסט מראה איך לעקוב אחרי תגובה חדשה, לוגאין או דפדפוף בתגובות, אבל אני מתאר לעצמי שאפשר לעשות את זה על עוד פעולות בעזרת ה-API.

2. סגמנטציה לפי גיל ומין בגוגל אנליטיקס – פשוט אבל יעיל מאוד

בפוסט פשוט אבל יעיל מאוד מסביר Jeff Sauer (מהבלוג Jeffalytics) איך להשתמש בפילוחים הדמוגרפיים של גוגל אנליטיקס (שנאספים כמובן באמצעות הדאבל קליק, שאחראי גם על הרימרקטינג עם גוגל אנליטיקס).

בפוסט ג׳ף מראה דוגמה לניתוח של מקורות התנועה באתר איקומרס, שאחרי ביצוע סגמנטציה לפי גיל ומין הוא הבין שהשפה העיצובים של דפי הנחיתה שלו גורמת להם לדבר בעיקר לאנשים בני 45+ ולא לצעירים.

חשוב לציין שבדוחות הדמוגרפיים בגוגל אנליטיקס יש גם אפשרות לסגמנט לפי תחומי עניין אבל זה לא מאוד מדוייק, ולמרות זאת אם יש לכם אתר גדול עם מספיק דטא אני חושב שכדאי להשתמש גם בפילוחים של תחומי העניין מהסיבה שגוגל אנליטיקס זו תוכנת אנליזה ולא תוכנת CRM. היא לא נועדה להיות מדוייקת ולכן אם בסך הכל האחוזים מצביעים על איזושהיא מגמה – היא נכונה וחשוב להתייחס אליה.

3. קורס אנליטיקס חדש של גוגל לאתרי eCommerce

אחרי הקורס הבסיסי של גוגל שנועד להסביר למשתמשים איך לבנות מערך מדידה יעיל לאתר שלהם בעזרת גוגל אנליטיקס, חוזר אלינו Justin ״הכוכב״ Cutroni עם קורס חדש ששם דגש על אתרי איקומרס.

בקורס אתם הולכים ללמוד מה ההבדל בין reporting ל-analysis (חשוב מאוד!), איך בכלל ניגשים למדוד אתר איקומרס, איך מצליחים להבין מהדוחות על התנהגות הצרכנים, איך משתמשים בדוחות האיקומרס החדשים (Enhanced eCommerce), איך עושים אופטימיזציה לתהליך הצ׳קאאוט ועוד דברים חשובים.

זה נראה שגוגל מבינים יותר ויותר שאנשים לא יודעים היום איך לרתום את המערכת המפלצתית של גוגל אנליטיקס לטובת התייעלות העסק שלהם (חוץ מלראות דוחות על מספר הכניסות כמובן…) ולכן הם משקיעים הרבה מאוד משאבים וזמן בחינוך ולימוד של השוק.

4. גרסת API חדשה למערכת הגוגל אדוורדס

גוגל משיקים את גרסת ה-API החדש של אדוורדס, מה שלא אומר הרבה חוץ מהעובדה שב-API החדש אפשר לנהל תוויות (labels), וזה כנראה אומר שבקרוב מאוד התוויות יכנסו גם לתוכנת האדיטור של גוגל אדוורדס. תכונה שחסרונה הורגש כבר הרבה זמן.

אגב, אם כבר מדברים על האדיטור אז יש עוד כמה פיצ׳רים מגניבים שנוספו לתוכנה בגרסא שהושקה השבוע:

אפשר כבר להשתמש ולנהל קמפיינים של Google Shopping, שאם אתם זוכרים טוב מחליפים את הPLA (שהולכים להעלם באוגוסט):

דבר שני – אפשר להוסיף קטגוריות של תחומי עניין כמו Affinity categories ו-In-market buyers (להסבר על הקטגוריות קליק היר),

עוד חידוש – אפשר לבחור באחת מהאפשרויות החדשות של Targeting Optimization (שזה בעצם כמו קהלים דומים) – Aggressive או Conservative (לא מצאתי את זה משום מה אז לא צירפתי צילום מסך).

חשוב להדגיש שגוגל החליטו להפסיק להתריע על גרסאות חדשות של האדיטור, אז תצטרכו פשוט להכנס ולהוריד בעצמכם.

5. שינוי סמנטי בגוגל אדוורדס

מעכשיו במקום Delete יהיה כתוב Remove.

וזה למה? פשוט מאוד – בגלל שגם כשמוחקים קמפיין/מודעה/מילת מפתח/אדגרופ באדוורדס הוא עדיין נשאר שם ולא נמחק לגמרי.

6. אחרון חביב – שינוי מהותי של ממשק הDebugging בגוגל תג מנג׳ר

זה שווה פוסט בפני עצמו, אבל רק שימו לב לשינוי המטורף שגוגל עשו בממשק הדיבאגינג של התג מנג׳ר שלהם.

מעכשיו תראו הרבה יותר מאשר ״איזה תג שוגר ואיזה לא״ אלא מידע גם על הדטאלייר, המאקרוים שיש לכם, סדר הפעולות בעמוד והכל בממשק ממש ממש מגניב.

עד כאן לשבוע החולף.

אם יש עוד דברים מעניינים שקרו בגוגל אדוורדס, אנליטיקס או תג מנג׳ר אתם מוזמנים לשתף בתגובות 🙂