ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

שינוי משמעותי בגוגל אנליטיקס 4, פרק #5,487,998

היום קמתי בבוקר, פתחתי את גוגל אנליטיקס 4 וחשכו עיני – הם שינו לחלוטין את כל המערכת!

שוב פעם!!!


לאחר מחשבה, החלטתי להוציא מהלימון לימונדה ולכתוב על זה פוסט, אז אולי יצא מזה משהו טוב…

תזכורת: כאן ניתן להרשם לקורס המלא שלי על גוגל אנליטיקס 4, שיסביר לכם בדיוק איך להשתמש באיוונטים, להגדיר המרות, לבנות פאנלים, ולעשות שימוש מקצועי במערכת >> https://www.ga4.co.il

אז מה חדש בגוגל אנליטיקס 4, ואיזה פיצ’רים הוסיפו לנו?

קודם כל בואו נסתכל איך נראה הממשק החדש לעומת הממשק הישן ממבט על:

חדי העין שביניכם בוודאי יבחינו שעיקר השינוי מגיע מהתפריט שבצד שמאל, שכבר לא מכיל את Conversions, Events, Explore ועוד, ולעומת זאת בממשק החדש יש סרגל קטן שנוסף בצד שמאל ומכיל דברים חדשים.

אם אני משווה את התפריטים, ככה זה נראה:

ניתן לראות שרוב התפריטים נשארו אותו דבר (חוץ מדוח Conversions שעבר לקטגוריית Engagement), והשינוי העיקרי קורה בכל מה שנמצא מתחת ל-Tech:

1. נוספה אפשרות של Library (שינוי משמעותי! המשיכו לקרוא).

2. כל נושא ההגדרות עבר לתפריט הקטן שבצד שמאל.

3. מה שאתם לא רואים, זה שנוספו דוחות חדשים לתפריט הקטן שבצד שמאל.

הכירו את Library – גוגל אנליטיקס בהתאמה אישית מלאה!

סליחה אם אני נשמע קצת מתלהב, אבל לראשונה בתולדות גוגל אנליטיקס, ניתן להתאים את הממשק לצרכים שלכם באופן מלא.

עד היום, במשך 19 שנה (מהיום בו הושקה הגרסא הראשונה של גוגל אנליטיקס, עוד לפני שגוגל נכנסו לתמונה בכלל) הממשק כלל עשרות דוחות ש-99% מהאנשים בכלל לא השתמשו בהם.

למה אתר איקומרס צריך לראות כל בוקר דוחות של Publisher?

למה אתר שאוסף לידים צריך לראות את דוחות האיקומרס?

ולמה אתר web צריך לראות את הדוח In-app purchases?

בקיצור, בעבר גוגל בנו מערכת שכל אחד יוכל למצוא בה את מבוקשו, אבל בפועל מה שקרה זה שהרבה אנשים הלכו לאיבוד מרוב אפשרויות.

לא עוד.

מהיום תוכלו להתאים את הממשק לצרכים שלכם, להוריד את הדוחות המיותרים, ולהוסיף את הדוחות הרלוונטיים לחברה שלכם.

ואם זה לא מספיק, הדוחות שתיצרו יהיו זמינים עבור כל המשתמשים בחשבון, וכך גם מי שלא ממש מבין בגוגל אנליטיקס יוכל להשתמש במה שיצרתם.

רק כדי להזכיר לכם מה היה פעם – אם הייתם יוצרים custom report ורוצים לשתף אותו עם הלקוח, הייתם צריכים לעשות share ולשלוח ללקוח את הלינק, ולקוחות תמיד היו מסתבכים עם זה…

בואו נתחיל

אחרי שלחצתי על Library, אגיע למסך הבא:

רואים את הקוביות שסימנתי?

הם נקראים collections.

כל קולקציה היא בעצם סט של דוחות, שמחולקים לקטגוריות (Topics), ותחתיהם נמצאים הדוחות.

בצילום תוכלו לראות שכבר הוספתי קולקציה חדשה בשם Shuki’s Custom Reports, תחתיה יש קטגוריית דוחות ל-CEO, ל-Marketing ול-SEO, כאשר תחת כל קטגוריה יש דוחות שמתאימים לאותו תפקיד.

ישנם 2 סוגים של דוחות:

1. Overview reports

2. Detail reports

דוחות ה-Overview הם דוחות כלליים שמאפשרים להסתכל ממבט-על על הדאטה.

כמו זה למשל:

דוחות ה-Detail הם הדוחות המפורטים יותר, שכוללים טבלה עם מספרים, ומעליה גרף או סוג אחר של המחשה ויזואלית.

כמו זה למשל:

אז רק כדי לסכם לכם את זה בראש כדי שתבינו את המבנה –

ואם נסתכל על זה במציאות, אז Life cycle זה השם של הקולקציה, Acquisition זה השם של ה-Topic, ותחתיו יש Acquisition overview (דוח מסוג Overview) ועוד שני דוחות של User ו-Traffic (דוחות מסוג Detail):

איך מוסיפים או מורידים דוחות?

הנה דוגמא מאתר הקורס של גוגל אנליטיקס 4 – אני מוכר קורס דיגיטלי, ולכן אין לי צורך בדוח Publisher ads וגם לא ב-In-app purchases, ולכן אלחץ על Edit collection בקובייה של קולקציית ה-Life cycle (כי שם הדוחות הללו נמצאים):

אוריד את כל הדוחות שאני לא מעוניין בהם, ואלחץ על Save:

בסוף הורדתי את כל ה-Topic של Monetization והעברתי את דוח ה-Ecommerce purchases לקטגוריית Engagement, כי נראה לי מיותר להשאיר נושא שלם רק בשביל דוח אחד.

בכל אופן הנה התוצאה:

קטגוריית Monetization נעלמה, ודוח Ecommerce purchases הועבר לקטגוריית Engagement.

באותו אופן אנחנו יכולים להוסיף דוחות באמצעות drag&drop.

שימו לב שיש דוחות מסוג Detail ומסוג Overview, והם מוכנים מראש. כלומר גם אם מחקתם בטעות דוח כלשהוא מצד שמאל – תוכלו לבחור אותו שוב מתוך הרשימה שבצד ימין ולגרור אותו בחזרה:

עכשיו אתם בטח שואלים:

כל הדוחות האלו נבנו על ידי גוגל. מה עם דוחות מותאמים אישית?

שאלה מצויינת. בשביל זה אני רוצה שנחזור לאזור ה-Library וניצור דוחות מותאמים אישית.

יש לכם אפשרות ליצור 2 סוגים של דוחות – Overview (סוג של דשבורד) ו-Detail (טבלה):

יצירת Overview report

לאחר שאלחץ על Create overview report, אגיע למסך עם כל ה-cards (שכרגע לא קיימים כי התחלתי מ-0), ואם אלחץ על Add Cards אוכל לבחור את הדוחות אותם אני רוצה להוסיף.

שימו לב שיש כל מיני סוגי דוחות, כמו Line chart, bar chart, data table ועוד.

כמו כן, שימו לב שאתם יכולים לשנות את ברירת המחדל של התצוגה. למשל בכרטיס הימני-עליון אתם יכולים לראות שיש לי אפשרות לבחור אם הגרף יציג Users לפי מדינות, ערים, שפות וכו’.

אם בחרתי באחת האופציות זה אומר שזו תהיה אפשרות ברירת המחדל, אבל כאשר אשתמש בדוח עדיין תהיה לי אפשרות לבחור באופציה שונה.

לאחר שסיימתי אלחץ על Add Cards ואז אשמור את הדוח ואקרא לו בשם:

עכשיו יש לי אפשרות להוסיף אותו לאחת הקולקציות, או ללחוץ על 3 הנקודות שבצד ימין ואז Set as Reports snapshot, וכך להפוך אותו לדוח הראשי שאיתו אני פותח את היום:

יצירת Detail report

לחצו על Create new report ובחרו ב-Create detail report:

במסך הבא, תוכלו לבחור בטמפלט קיים ולערוך אותו, או להתחיל מאפס.

באופן אישי אני תמיד אוהב להתחיל מאפס וממליץ גם לכם לעשות את זה, אבל אם תרצו תוכלו לקחת קצת השראה מהטמפלטים הקיימים:

עכשיו שימו לב לדוח שיצרתי פה:

1. כאן תוכלו לבחור את ה-dimensions/metrics שיופיעו בדוח.

שימו לב שאפשר להכניס עד 12 מטריקות וכולן יופיעו בדוח, אבל אם תבחרו יותר מ-dimension אחד, זה יופיע כאופציה בדרופדאון של ה-dimension.

כלומר אם המשתמש ילחץ על החץ הקטן שליד Device category, הוא יוכל לבחור ב-dimension שונה (בהתאם למה שהוספתי) ולנתח אותו באמצעות אותן מטריקות.

2. כאן יש לכם אפשרות להציג את הדאטה שבחרתם בשלב #1 באמצעות תרשים ויזואלי. אתם יכולים לבחור בין Bar/Scatter/Line וגם לכבות אותם לגמרי באמצעות האייקון של העין.

3. זוכרים את דוחות ה-Overview עליהם דיברנו קודם? אז בטח שמתם לב שגוגל נותנים לנו cards מוגבלים שמוגדרים מראש, אבל כאן תוכלו ליצור card חדש ולהוסיף לו איזה נתונים שתרצו.

הנה ה-card שיצרתי, ואתם יכולים לראות שהמבנה שלו זהה למבנה של הדוח עצמו מבחינת הנתונים שהוא מציג:

אחרי שאשמור את הדוח, אוכל ללכת לאחד מדוחות ה-Overview שיצרתי קודם, ולהוסיף את ה-card החדש:

סיכום

בפוסט הזה סקרתי בצורה מעמיקה את האפשרות החדשה בגוגל אנליטיקס 4, שמאפשרת לנו לבנות דוחות מותאמים אישית כמעט כמו שעשינו ביוניברסל אנליטיקס.

בנוסף, אחרי הרבה מאוד שנים אנחנו סוף סוף יכולים להתאים את הממשק לצרכים שלנו, וזה בהחלט שינוי מבורך.

על מה לא דברתי?

לא נכנסתי לאזורים שגוגל העבירו לסרגל השמאלי, וגם לא על שאר הדוחות שהם הוסיפו, כמו דוחות ה-attribution שכולם חיכו להם, ועוד

התוכן הזה זמין רק אלו שנרשמו לקורס שלי על גוגל אנליטיקס 4 😉

ההרשמה בעיצומה והקורס ילמד אתכם איך להשתמש בגוגל אנליטיקס 4 בצורה רצינית, אז כדאי מאוד להרשם.