אז ככה, החברות הגדולות משקיעות הון עתק כדי להשיג עוד לייקים וצפיות ביוטיוב, ובשביל זה הם עושות קמפיינים גדולים ויצירתיים שמשכנעים את הגולשים להצטרף אליהם. לא תמיד זה עובד (וכדי שזה כן יעבוד כדאי לכם לקרוא את הפוסט הזה). נראה לכם שמטרנה תרגיש בנוח אם לסימילאק יהיו יותר לייקים בעמוד הפייסבוק? ממש לא. אז בוא נוציא עוד כסף ונציע הנחה ומתנה לכל מי שיאהב אותנו. הבעיה היא שקמפיין שמשתמש בסושיאל בצורה טובה שנותנת ערך מוסף לגולשים לא קורה כל יום, ורשת חברתית היא מקום שאתה חייב בו נוכחות קבועה, ולא משהו חד פעמי. אז איך בכל זאת מתרגמים את העשייה היומיומית של העסק למשהו חברתי?
פשוט נעשים יותר חברתיים! זה הסוד, זאת הנוסחא הפשוטה שלמרבה הפלא לא הרבה עסקים משכילים להתנהג לפיה.
התנהגות של מותג ברשת החברתית צריכה להיות בדיוק אותו דבר כמו שאדם נורמלי מתנהג בעולם האמיתי בחברת ידידיו. תחשבו על הפעם האחרונה שישבתם במפגש חברתי כלשהוא – נראה לכם שכשכל החבר’ה יושבים ומדברים יהיה מישהו שיצעק בקולי קולות על המבצע בחנות שלו? רשת חברתית היא מקום שמשתפים, מקשיבים ומדברים. אם אין לך, בעל עסק, מה לתרום לשיחה עדיף שלא תגיד כלום מאשר שתגיד דברים שלא ימצאו חן בעיני שאר הגולשים. אחרת יצא שכרך בהפסדך.
אז מה כן כדאי להגיד? כל דבר שיהיה מעניין לשמוע. אם נתקלת במשהו שאתה חושב שיעניין את החברים שלך, אם יש לך התלבטות לגבי מוצר שאתה רוצה לפתח ואתה מעוניין לדעת מה הלקוחות הפוטנציאלים שלך חושבים על זה או כל דבר אחר שבא לך לשתף.
והכי חשוב – כמו בעולם האמיתי.
לסיכום קבלו סרטון שמסביר בצורה פשוטה וקלילה על כל הטרנד הזה של העולם החברתי. חובה לראות.
(אין אפשרות להטמיע את הסרטון באתר ולכן אני מצרף רק קישור ליוטיוב. סורי…)
http://www.youtube.com/watch?v=MpIOClX1jPE&feature=channel&list=UL