ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

להגדיל את ההמרות בגוגל אדס באמצעות Enhanced Conversion

בזמן האחרון גוגל שולחים הרבה מיילים בהולים לכל מי שמפרסם בגוגל אדס, ובהם הם קוראים למפרסמים לעבור למדידה של enhanced conversions.

אם אתם עושים פרסום בגוגל, שימוש ב-enhanced conversions יכול להגדיל לכם את ההמרות בלי שתשנו שום דבר בקמפיינים.

אבל לפני שאני מסביר מה זה ולמה כדאי להשתמש בזה, בואו נדבר על מדידת המרות.

איך ההמרות שלכם נמדדות כיום?

גולש מחפש ביטוח בגוגל:

הוא מקליק על מודעה ומגיע לדף נחיתה, שאליו מצורף פרמטר בשם gclid (קיצור של Google Click ID):

הפרמטר הזה הוא בעצם מזהה ייחודי לקליק שביצעתם, ומאחורי הקלעים הוא מקושר לקמפיין/אדגרופ/מודעה/מילת מפתח וכו׳ שהביאו את הקליק שלכם.

הפרמטר הזה נשמר בתוך עוגייה (במקרה הזה first party cookie):

בהמשך, כשהגולש ממיר, גוגל לוקחת את הערך של ה-gclid מתוך העוגייה, ושולחת אותו ביחד עם הדיווח על ההמרה:

 

ופה הבעיה.

כדי שלגוגל יהיה את הפרמטר של gclid, היא צריכה לשמור אותו בתור קוקי.

אבל מה קורה עם הגולש חסם קוקיז בדפדפן, באמצעות אדבלוקר או כל דרך אחרת?

מה קורה אם הגולש לא אישר לעקוב אחריו ב-consent banner?

ומה קורה אם הגולש מבצע את ההמרה במכשיר אחר, שונה מהמכשיר שבו הוא לחץ על המודעה?

בכל המקרים האלו, לגוגל אדס לא תהיה עוגיה לקחת ממנה את ה-gclid, ולכן ההמרה לא בהכרח תיזקף לזכות הקמפיין.

בנוסף, הפיקסל של גוגל משתמש בעוגיות צד שלישי, שהולכות ונעלמות מן העולם, וגם אם תשתמשו ב-Conversion Linker זה רק יהפוך את זה ל-first party אבל עדיין תצטרכו להשתמש בעוגיות, שכאמור לא תמיד קיימות בגלל 3 הסיבות שציינתי קודם.

המצב הזה לא טוב לכם בתור מפרסמים, כי יכול להיות שהגיעו המרות דרך הקמפיין שלכם ואתם לא יודעים מזה.

תחשבו שהשקעתם 100 שקל בגוגל וקיבלתם 10 המרות, אבל רק 5 מתוכן נזקפו לזכות הקמפיינים.

מבחינתכם זה יחס המרה נמוך מדי, ואז אתם מפסיקים לפרסם בגוגל או מורידים תקציבים, למרות שאם הייתם יודעים שהגיעו 10 המרות הייתם משקיעים הרבה יותר.

גם עבור גוגל המצב הזה גרוע, כי אם הקמפיינים שלהם לא יקבלו מספיק קרדיט – המפרסמים ירצו להשקיע פחות תקציב ויעברו לפלטפורמות אחרות.

איך Enhanced Conversion פותר את הבעיה?

Enhanced Conversion בגוגל אדס זה כמו Advanced Matching של פייסבוק.

כשהגולש מבצע המרה, אתם שולחים לגוגל את הפרטים המזהים שלו, כמו מייל, טלפון, מדינה וכד׳ (בצורה מקודדת כמובן), גוגל מצליבה את זה עם המידע הפנימי שיש לה אודות הגולש, וכך היא יודעת שהוא המיר גם בלי להשתמש ב-gclid ובקוקיז.

מאיפה יש לגוגל את המידע אתם שואלים?

כי היא הבעלים של 1.8 מיליארד חשבונות ג׳ימייל, 3.9 מיליארד חשבונות אנדרואיד, 3.45 מיליארד גולשים שמשתמשים בדפדפן כרום, ואלו רק המספרים הגדולים שהוצאתי מחיפוש קצר בגוגל.

בקיצור – גוגל יודעת.

אז אתם שולחים לגוגל את המייל של הגולש, גוגל מצליבה את זה עם המידע הפנימי שיש לה, ויודעת להגיד לכם מאיפה ההמרה הגיעה גם בלי שיהיה לה gclid.

ניסיתי להמחיש את זה באמצעות איור – שימו לב ל-3 הקליקים שצבועים באדום – בלי ה-enhanced conversions לא תוכלו לדעת שהם הביאו המרות, ובעזרת ה-EE תוכלו לדעת שהם הביאו את 3 ההמרות שצבועות באדום בצד ימין, כלומר יהיו לכם יותר המרות.

איך מטמיעים את זה בתכלס?

נורא פשוט:

קודם כל צריך ללכת ל-Goals>Settings ולסמן שאתם רוצים להשתמש ב-enhanced conversions.

יופיע לכם פופאפ שמבקש ממכם לאשר את התנאים וכל זה, ואז תבחרו שאתם רוצים לשלוח את המידע באמצעות התג מנג׳ר:

עכשיו לכו להמרה הרלוונטית, ותפעילו את השימוש ב-enhanced conversions:

עד כאן בממשק של גוגל אדס – עכשיו נעבור להגדרות בתג מנג׳ר:

הערכים שבאמצעותם אפשר לזהות את הגולשים הם:

מייל, טלפון, שם פרטי/משפחה, רחוב, עיר, אזור, מדינה, מיקוד.

אתם צריכים לוודא שאחד או יותר מהערכים הללו זמין עבורכם.

כשאני אומר זמין, זה אומר שהוא צריך להופיע איפשהוא בעמוד כדי שתוכלו לאסוף אותו עם התג מנג׳ר ולשלוח לגוגל ביחד עם ההמרה.

זה יכול להיות בתוך ה-dataLayer:

או אפילו ב-HTML של העמוד.

העיקר שיהיה לכם מאיפה לקחת אותם.

במקרה שלי ביקשתי מהמתכנת (אני) שישלח לי את המייל והטלפון של הגולש לדטאלייר כאשר הגולש מבצע המרה.

עכשיו אני יוצר variables שאוספים את הערכים מהדטאלייר:

עכשיו נלך לתג של ההמרה, ונסמן את הצ׳קבוקס של Include user-provided data…:

בדרופדאון שנפתח, ניצור variable חדש (שימו לב שזה יוצר לכם variable מסוג User-Provided Data) ונגדיר בו את ה-variables של המייל והטלפון שיצרנו קודם:

זהו 🙂

אם אתם רוצים לדבג את זה, אז לכו לטאב של Network חפשו ״conversion״ ובצעו את ההמרה.

חפשו בתוך ה-request את האותיות ~pn ו-~em – אחריהם יופיעו הטלפון והמייל ששלחתם, אחרי שגוגל קידדה אותם כמובן:

בנוסף, אחרי שתצטברו כמה המרות, תוכלו ללכת לעמוד ההמרות בגוגל אדס ולראות אם הכל תקין עם ה-enhanced conversion שלכם. בדוגמא פה תוכלו לראות שיש בעיות והמידע לא נשלח כמו שצריך:

סיכום

במציאות כמו היום, אין ספק שכדי למדוד את ההמרות שלכם כמו שצריך אתם חייבים להשתמש ב-Enhanced Conversions.

בסופו של דבר אפשר לומר שהחלק הכי מסובך זה לדאוג שמישהו מהמתכנתים יעביר לכם את המייל והטלפון של הגולשים לתוך הדטאלייר.

אתם רק תצטרכו לאסוף אותו ולשלוח לגוגל אדס. את כל השאר (כולל קידוד והצפנה של הערכים) גוגל תעשה עבורכם.

לסיום, חשוב להדגיש 3 דברים נוספים:

  1. ה-enhanced conversions לא נתמך אם אתם מייבאים המרות מגוגל אנליטיקס.
  2. הטלפון חייב לכלול את סימן ה+, וכן את קידומת המדינה. כזה: +972541234567 (פה תראו פירוט על הפורמט של שאר השדות).