ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

גוגל סיגנלס בגוגל אנליטיקס 4 – התכונה שמשבשת לכם את הדאטה

יוניברסל אנליטיקס מת. סופית.

ב-1.7.2023 חלק מהאתרים הפסיקו לעבד נתונים חדשים, ולאט לאט זה יגיע לכל שאר האתרים.

אני מקווה שעברתם כבר למערכת אנליטיקס אחרת, בין אם זה גוגל אנליטיקס 4 או כל מערכת שתאפשר לכם לנתח את ביצועי האתר.

אם בחרתם בגוגל אנליטיקס 4, כמו רוב האנשים, אל תחשבו שהשלמתם את המעבר רק בגלל שביצעתם את כל הסעיפים שגוגל ממליצים לעשות, כי יכול להיות שדווקא בגלל זה אתם הולכים לקבל נתונים מעוותים שאי אפשר לסמוך עליהם.

אז לפני כמה זמן פרסמתי פוסט שמדבר על ההבדלים המובנים בין נתונים היוניברסל לאלו של גוגל אנליטיקס 4.

הפעם זה יהיה פוסט שידבר על תכונה מובנית שאמורה לעשות טוב, אבל בפועל עלולה להחריב ולשבש לכם את הנתונים.

הפיל שבחדר – Google Signals

אחד מהסעיפים בצ׳קליסט שגוגל ממליצים עליו כדי ״להשלים את המעבר לגוגל אנליטיקס 4״ הוא הפעלה של Google Signals.

אני מרגיש שליחות לדבר על זה, כי אני רואה יותר ויותר בעלי אתרים שמבצעים את הצ׳קליסט כלשונו ולא תמיד יודעים מה ההשלכות של הפעולה הזו.

מה זה google signals?

גוגל סיגנלס הוא פיצ׳ר חדש של גוגל אנליטיקס, שאמור להביא איתו הרבה יתרונות.

מפעילים אותו כאן, אבל אל תפעילו עד שתקראו עד הסוף.

ביוניברסל אנליטיקס, אם גולש נכנס משני דפדפנים שונים הוא נספר בתור 2 גולשים שונים, ולא משנה אם הוא מחובר לג׳ימייל או לכל דבר אחר.

למרות שגוגל יודעים שמדובר באותו גולש (יש להם את ג׳ימייל, דפדפן כרום ומערכת ההפעלה אנדרואיד, מה שנותן להם מידע על מליארדי גולשים בכל העולם), הם מתייחסים רק ל-client id ששמור בקוקי של הגולש, ומכיוון שהקוקי שמור בדפדפן שיצר אותו, יוצא שיוזר = דפדפן.

גוגל סיגנלס לעומת זאת, מאפשר לכם להנות מהדאטה הזה (בצורה אגרגטיבית כמובן, ורק אם הגולש נתן אישור ל-ads personalization), ונותן לכם גישה ליתרונות הבאים:

מעקב cross device

גוגל אנליטיקס ידע להגיד לכם שהגולש שנכנס מהמובייל דרך פייסבוק, הוא אותו גולש שהמיר מהדסקטופ דרך גוגל אורגני, למרות שמדובר בשני דפדפנים שונים, ולמרות שהגולש לא עשה לוגאין או פעולת הזדהות אחרת.

רימרקטינג cross device

גם אם גולש נכנס לאתר מהמובייל – תוכלו ליצור רשימת רימרקטינג בגוגל אנליטיקס ולייבא אותה לגוגל אדס, וכך לטרגט את אותו גולש גם בדסקטופ.

מידע דמוגרפי ותחומי עניין

אם תפעילו את סיגנלס, תוכלו לצפות במידע על הגיל, המין ותחומי העניין של הגולשים שלכם (המידע הזה אף פעם לא היה מדוייק, אבל יש אנשים שמאוד אוהבים את הדוחות הללו).

לכאורה נשמע מדהים, אז איפה הקאצ׳?

שימו לב לצילום המסך שצירפתי – אם בניתם דוח וראיתם את משולש האזהרה הקטן והחמוד הזה, דעו לכם שהוא לא בהכרח מדבר על סמפלינג.

הרבה אנשים רגילים לסימן האזהרה האדום שהופיע להם ביוניברסל ואומרים לעצמם ״אהה אני מכיר את זה. זה בטח סמפלינג בגלל שיש לי הרבה דאטה״.

אז זהו שלא בהכרח.

סמפלינג בגוגל אנליטיקס 4 נוצר כשאתם מסתכלים על דוח שמכיל יותר מ-10 מליון איוונטים.

כלומר אם בתקופת הזמן שבחרתם יש 20 מליון איוונטים, הדוח שלכם יהיה מסומפל על 50%.

thresholding זה משהו אחר, והוא מגיע ״במתנה״ ביחד עם ההפעלה של גוגל סיגנלס.

לפי גוגל:

Data in a report or exploration may be withheld when Google signals is enabled and you have a low user count in the specified date range. When Google signals has been enabled, reports that contain user counts may continue to be subject to thresholding for a period of time after Google signals is disabled.

בתרגום חופשי זה אומר שאם הפעלתם את גוגל סיגנלס, גוגל תשמור על פרטיות הגולשים בכך שהיא תסתיר את המספרים הקטנים בדוח כדי שלא תוכלו לזהות את הגולשים ברמה האישית.

כאמור, גוגל סיגנלס נותן לכם מידע אגרגטיבי, וגוגל טוענת שאם נגיד יש לכם רק 10 גולשים שביצעו את האיוונט, זה יאפשר לכם לזהות את הגולשים בצורה אישית, ולכן היא מסתירה את המידע הזה.

בפועל זה לא בדיוק ככה, כי ראיתי כבר דוחות עם עשרות אלפי איוונטים שסבלו מ-thresholding, וזה הופך את הדאטה ללא שמיש בעליל.

לפעמים קורה שהדאטה של היומיים האחרונים משובש לחלוטין בגלל שגוגל עדיין לא עיבדו אותו כמו שצריך.

זה חסרון עצום שעלול לשבש את כל קבלת ההחלטות שלכם.

כמה זה נורא אתם שואלים?

מאוד נורא.

כשיש לכם סמפלינג של 80% למשל, אתם יודעים שהדאטה מדוייק ברמה של 8 מתוך 10.

בסמפלינג של 40% אתם יכולים להעריך שהדאטה מדוייק ברמה של 4 מתוך 10 (בערך כן?).

לעומת זה כשיש לכם thresholding, אין לכם מושג מה גוגל החליטו להסתיר.

שימו לב לדוגמא הבאה –

פאנל שבניתי ללקוח. עם גוגל סיגנלס מופעל (וכמובן thresholding applied) אלו הנתונים שהוא הציג:

לעומת זאת כשהעברתי את החשבון ל-device based (אדבר על זה בהמשך), כמות הגולשים שביקרו בשלב הראשון של הפאנל ירדה ל-18K (לעומת 22K בדוח עם סיגנלס), ובשלב השני היו 7.5K (לעומת 8.2K עם סיגנלס).

זה פערים עצומים, והם הופכים את הדאטה ללא שמיש בעליל.

תכלס מה עושים?

אם לא הפעלתם את גוגל סיגנלס – ההמלצה שלי היא לא להפעיל.

אם הפעלתם, ההמלצה שלי היא לכבות, אבל שימו לב להשלכות הבאות:

1. בלי גוגל סיגנלס, לא יהיה לכם מידע דמוגרפי על הגולשים.

יש כאלו שאוהבים את הדוחות האלו. אני חושב שהם לא כאלו שימושיים אבל אם אתם בכל זאת רוצים אותם – אתם חייבים גוגל סיגנלס פועל.

2. בלי גוגל סיגנלס, לא תוכלו לייבא קהלים מגוגל אנליטיקס לחשבון הפרסום שלכם בגוגל אדס.

גוגל סיגנלס מאפשר לכם להשתמש בעוגיות third party של גוגל, ובלעדיהם לא תוכלו ליצור קהלים באנליטיקס לצורך רימרקטינג בגוגל אדס.

גם זה פתיר, מכיוון שאפשר ליצור קהלים באמצעות הפיקסל של גוגל אדס, כמו שהיינו עושים לפני עשר שנים כשלא היתה בכלל אפשרות ליצור קהלים באנליטיקס.

אז נכון שעם גוגל אנליטיקס יותר קל ליצור את הקהלים, אבל האם זה שווה את החסרון העצום של ה-thresholding?

אני חושב שלא.

הפעלתי בעבר כי לא ידעתי. עכשיו כיביתי. מה קורה עם הדאטה ההיסטורי?

התוכן הזה זמין רק לתלמידי הקורס שלי על גוגל אנליטיקס 4 😉

רוצים להרשם? הכנסו >>