לאחרונה רצות שמועות אודות טרגוט חדש ברשת החיפוש של גוגל אדוורדס, שיאפשר למפרסמים לטרגט את מילות המפתח על פי הגיל והמין של הגולש.
כן כן, לא טעיתי ואני בהחלט מתכוון לרשת החיפוש ולא לרשת המדיה, שם זה כבר אפשרי מהיום הראשון.
הטרגוט החדש יקרא DFSA (שפירושו Demographic for Search Ads) והוא יצטרף לשיטות הטרגוט הקיימות ברשת החיפוש של גוגל אדוורדס, שכזכור לכם מאפשרות לטרגט ולשנות את הבידים (Bid Adjustment) על פי מכשיר, שפה, שעה ביום, אזור גיאוגרפי וכמובן מילות מפתח.
למה חשוב לפרסם על פי מאפיינים דמוגרפיים?
פרסום לפי פילוח דמוגרפי הוא אחד הדברים המשמעותיים בגוגל אדוורדס.
אני לא מדבר על מוצרים שמיועדים רק לאחד מהמינים, היתרון שם הוא ברור ואין צורך לפרט עליו יותר מדי, אבל מה שאני כן מדבר עליו זה על החלפה של הקריאייטיב על פי המין/גיל של קהל היעד, ועכשיו יהיה ניתן לעשות את זה גם ברשת החיפוש שזה לא פחות ממהפכני לפי דעתי.
תחשבו למשל על עקרת בית שרוצה לקנות שואב אבק רובוטי לבית שלה.
בהנחה שהגיל של אותה אמא נושק ל-40, ישנן 3 אפשרויות שבעזרתם היא יכולה למצוא את שואב האבק שמתאים לה:
1. ניגשת לגוגל ומחפשת בעצמה – המודעה שנציג תהיה בנוסח: השכנות ישאלו אותך “מי ניקה לך את הבית?!”.
2. מבקשת מהבעל שיחפש בגוגל – המודעה שנציג תהיה בנוסח: שואב אבק עמיד במיוחד. אשתך לא תחליף אותו בחיים.
3. מבקשות מהילד שיבצע את סקר המחירים עבורן – המודעה שנציג תהיה בנוסח: המחיר הטוב ביותר! קנה בזול ותשאיר לעצמך את הירושה.
כמובן שהנוסחים קצת קיצוניים אבל הבנתם את הפואנטה 😉
אז כמו שאמרתי קודם, בעבר לא היה ניתן להציג ברשת החיפוש מודעות מטורגטות על פי פילוחים גאוגרפיים, ולכן האופציה הזו (שכרגע נמצאת בבטא) פותחת הרבה מאוד אפשרויות למפרסמים חכמים.
אילו אופציות יפתחו לאחר שנקבל גישה לבטא?
נורא פשוט – בדיוק כמו שאתם מטרגטים את הרימרקטינג שלכם ברשת החיפוש (RLSA), ככה תהיה לכם את האופציה לטרגט על פי הפילוחים הדמוגרפיים תחת עמודת ה-Audience בממשק של האדוורדס.
כאן תוכלו להוסיף גיל/מין ולבחור Bid only או Target and bid.
נזכיר בקצרה שהאפשרות Bid only מאפשרת לכם להגדיל או להקטין את הביד של מילה קיימת עבור גולשים שנמצאים בטווח הגילאים/מין שבחרתם (כלומר המילה פעילה בכל הגילאים, אבל בגילאים שבחרתם הביד שלה יהיה שונה).
לעומתה האפשרות Target and bid מאפשרת לכם להציג את מילות המפתח של הקמפיין אך ורק לגילאים אותם בחרתם ב-Audience.
היתרון המרכזי של Bid only הוא במידה ואתם רוצים לתת ביד גבוה יותר על מילים יקרות, אבל רק במידה והגולש שייך לקבוצת גיל שאתם יודעים שסיכויי ההמרה שלה יותר גבוהים, ולכן שווה לכם להציע עליהם ביד יותר גבוה.
היתרון של Target and bid הוא במידה ואתם רוצים להציג מודעה מסויימת אך ורק לקבוצה ספציפית של גולשים, כמו בדוגמא שנתתי קודם שכל גיל יראה נוסח מודעה שמתאימה לו.
כמובן שכל טרגוט כזה יהיה ניתן לשימוש גם על דרך השלילה – בעזרת הוספה לנגטיב של הגיל/מין אותו אנחנו לא רוצים לטרגט.
האם תוכלו לדעת מה הביצועים של הקמפיין מבחינת דמוגרפיה?
כאן גוגל פספסו בגדול (אבל בכוונה לדעתי), מכיוון שבמידה ולא הוספתם באופן ידני את הטרגוט הדמוגרפי, לא תהיה לכם אפשרות לראות את ביצועי הקמפיין הקיימים על פי פילוח דמוגרפי.
רק במידה ותוסיפו גיל/מין כלשהוא לטרגוט תוכלו כמובן לראות את הנתונים של הקמפיין/אדגרופ על פי הפילוח של אותו גיל/מין שבחרתם.
סיכום
כמו כל גרסת בטא של גוגל, אני מעריך שיקח לפחות חצי שנה עד שהבטא הזו תצא לכולם, ועד אז אתם יכולים לפנות לנציג שלכם בגוגל במידה ויש לכם קמפיינים של מאות אלפי שקלים ויותר והוא ידאג לפתוח לכם את הפיצ’ר הזה.