אני לא יודע איך גוגל מוסיפה את האפשרות הזו לאדוורדס רק עכשיו, אבל אין ספק שאחרי ה-enhanced campaigns (עליהם גוגל הכריזו לפני שנתיים בדיוק) היו הרבה עסקים קטנים שנדפקו.
כמובן שהרבה מפרסמים בכו (ועדיין בוכים) על כך שאי אפשר יותר להפריד מובייל ודסקטופ, אבל עסקים לוקאליים שמוכרים שירותים מיידיים שמוזמנים דרך הטלפון – נדפקו מכיוון שאצלם אין דפי נחיתה ולידים אלא רק טלפונים. קחו לדוגמא חברת גרירה שאופי ההזמנה ממנה הוא מיידי דרך הסמארטפון – אחרי הקמפיינים המשופרים באדוורדס הם נאלצו לפרסם גם במחשבים נייחים למרות שאף אחד לא מזמין מהם בצורה כזו.
ולכן גוגל משיקים היום אפשרות חדשה לפרסום באדוורדס – Call-only campaigns.
ומה זה אומר?
פשוט מאוד – שמהיום תוכלו ליצור קמפיינים נפרדים לשירותים שאופי הקניה שלהם הוא דרך הטלפון וללא דף נחיתה.
כל שעליכם לעשות הוא ליצור קמפיין חדש ולבחור call only:
לאחר מכן להגדיר את המיקום והשפה ואז את שיטת הבידינג. שימו לב שבדיפולט אתם יכולים ליצור bid strategy חדש או להשתמש באחד קיים, ורק אם אתם ממש רוצים תוכלו לבחור למטה Manual CPC ולהשתמש בשיטת הבידינג הישנה (האם זה אומר שגוגל ינסו לדחוף את ה-bid strategy גם לשאר הקמפיינים?):
למי שלא יודע, אסטרטגיות בידים מאפשרות לכם לשלוט על שיטת התמחור של הבידים שלכם גם ברמת האדגרופ ומילת המפתח, ולא רק ברמת הקמפיין כמו שהיה עד היום.
כך למשל Maximize clicks זהה בדיוק ל-automatic bidding רק שאת הראשון אתם יכולים לבחור על איזה אדגרופ/מילת מפתח להחיל, ואת השני אתם חייבים להגדיר בצורה רחבה ברמת הקמפיין, ללא האפשרות לשלוט על מילות מפתח או אדגרופים בתוך הקמפיין בצורה נפרדת.
בכל אופן, לאחר שתיצרו את הקמפיין (שימו לב שאין אפשרויות של ad extensions כמובן) תגיעו למסך יצירת המודעות שבו תצטרכו להכניס את שם העסק, מספר הטלפון, 2 שורות description ועוד אחת של Display URL, ואחרונה חביבה של Verification URL:
מה זה Verification URL?
נורא פשוט – מכיוון שמדובר במודעות להתקשרות בלבד, אין דף נחיתה אליו הגולשים יגיעו ולמרות זאת חייב להיות דף נחיתה כלשהוא אליו המודעה תשוייך, כאשר באותו דף נחיתה אתם צריכים לשים את מספר הטלפון אותו שמתם במודעה. הוא לא חייב להיות גלוי למעלה אלא יכול להיות בכל מקום בעמוד.
ואיך אני מודד קליקים על המודעה?
פשוט מאוד – עמודת ה-clicks הרגילה תלמד אתכם כמה קליקים התבצעו על מספר הטלפון שלכם.
שימו לב שזה לא אומר שאותו אדם אכן התקשר, ולכן (אם אתם נמצאים במדינה שאין בה אפשרות להשתמש ב-Google forwarding number), כדאי לכם להשתמש בשירות שמספק מדידת שיחות טלפון ושולח את הנתונים לאדוורדס.