ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

המכירות בחנות האונליין ירדו? הנה מה שאני עושה

המכירות ירדו! מה עושים עכשיו?!?!
כשהמכירות יורדות, הנטייה של רוב החנויות היא ללכת ולבדוק למה ירדו המכירות.
סך הכל הגיוני האמת…
העניין הוא, שהמכירה היא רק התוצר הסופי של תהליך ארוך שמתחיל עוד לפני שהגולש בכלל נכנס לאתר:
בהתחלה הוא רואה מודעה שמדברת על המוצר. זה מדליק אותו והוא לוחץ.
הלחיצה מובילה את הגולש לדף המוצר. הוא אוהב את המוצר ומוסיף אותו לסל.
עכשיו זה תלוי במבנה של האתר, אבל בדרך כלל יגיע שלב של צפייה בסל הקניות, מילוי פרטי משלוח, פרטי תשלום ובסוף…
בסוף מגיע דף התודה שבו אנחנו מדווחים על המכירה לגוגל אנליטיקס.
ירידה במכירות יכולה להיות מושפעת מירידה באחוזי המעבר בין כל אחד מהשלבים בפאנל שציינתי קודם:
כשבאים לנתח ממה נובעת הירידה במכירות, קודם כל צריכים לשים את האצבע על השלב שבו קרתה הירידה.
לאחר מכן, ננסה לראות האם הירידה קרתה רק בסגמנט אחד או שזה משהו רוחבי.
למשל:
אלו רק דוגמאות כמובן, אבל הבנתם את הרעיון.
אחד המדדים שאני אוהב בגוגל אנליטיקס 4 זה Cart-to-view rate ו-Purchase-to-view rate (ליתר דיוק – הם זמינים כרגע רק בלוקר סטודיו, אבל הדאטה מגיע מגוגל אנליטיקס כמובן).
בצילום המסך שלפניכם אפשר לראות דוגמא לקטגוריה בה היתה עליה של 6.6% ביחס ההוספה לסל – אבל מסיבה כלשהיא היתה ירידה של 19.3% ביחס הרכישה (כלומר רכישות לחלק להוספות לסל) ובסופו של דבר זה גרם לירידה של 9.5% בהכנסות של אותה קטגוריה.
כמובן שעכשיו צריך לנתח למה קרתה הירידה, אבל עצם זה שיודעים איפה לחפש זה כבר חצי פתרון.
לסיכום
כולם רוצים יותר רכישות, אבל הדרך להגיע אליהם היא באמצעות שיפור כל אחד מהשלבים בפאנל.
הטמעה נכונה של האיוונטים של האיקומרס בגוגל אנליטיקס 4 יכולה לספק לנו את המידע הזה.