ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

#data_shorts אחת ולתמיד – איך לנתח את הטראפיק האורגני בגוגל אנליטיקס?

את ה-#data_shorts הזה אני כותב אחרי שיחה עם לקוח, שבה דברנו על ביצועי הקידום האורגני.

אני מנהל עבור הלקוח את ה-PPC בכל הפלטפורמות, ובנוסף נפגש איתו בכל שבוע ועובר איתו לעומק על נתוני האנליטיקס, וביחד אנחנו מוציאים תובנות שמשפרות את יחס ההמרה באתר.

באחת השיחות האחרונות שלנו, שאלתי את הלקוח מה קורה עם הקידום האורגני, והוא אמר לי בגאווה שהביצועים מאוד עלו וכו׳ וכו׳

אבל כשחפרנו לעומק בנתונים, שמנו לב שהתמונה לא כל כך ורודה…

מה כלול בטראפיק האורגני?

מכיוון שאנחנו מדברים על אתר איקומרס, הטראפיק האורגני מתחלק ל-3 חלקים:

  1. גולשים שמחפשים את המותג – הגולשים הכי חמים. יודעים מה הם רוצים וממי הם רוצים לקנות.
  2. גולשים קצת יותר קרים – מחפשים את המוצרים של המותג באופן גנרי, למשל ״אופניים חשמליות״, ומגיעים לעמוד קטגוריה. הם יודעים פחות או יותר מה הם רוצים לקנות, אבל עדיין לא יודעים ממי ואיפה יקנו.
  3. גולשים ממש קרים – הם יחפשו מילים שמאפיינות תהליך ראשוני של חיפוש, כמו how to וכד׳, ובדרך כלל יגיעו לבלוג.

ככה זה עובד במקרה של הלקוח הספציפי עליו אני מדבר, אבל גם אם אצלכם זה עובד טיפה שונה – העקרון זהה.

אסור להסתכל על כולם כמקשה אחת!

כשאתם מסתכלים על אחוז ההמרה של הטראפיק האורגני – איך אפשר להסתכל על הסוג הראשון של הגולשים שחיפש בפירוש את המותג, ביחד עם הסוג השלישי שבכלל לא יודע עדיין מה הוא רוצה לקנות?!

ולכן, כשאתם מסתכלים על ביצועי הטראפיק האורגני שלכם בגוגל אנליטיקס, תמיד תוסיפו פילוח של דף הנחיתה.

למשל, אם ללקוח יש 641K כניסות אורגניות בחודש:

כשאני מוסיף פילוח של דף נחיתה, אני רואה ש-35% מתוכם נחתו בעמוד הבית:

כלומר, נכון שהם הגיעו דרך התוצאה האורגנית, אבל הם חיפשו את המותג.

כלומר הגולש ידע מה הוא מחפש.

הוא מכיר את המותג.

ובזכות מה הוא מכיר את המותג?

אולי זה בגלל הקידום הממומן שחופר לו במוח?

אולי זה בגלל עבודת הסושיאל המעולה?

אני לא יודע, אבל בוודאות לא מגיע לקידום האורגני לקבל 100% מהקרדיט הזה.

חלק כמובן מגיע, אבל לא הכל.

אז קודם כל, כשאתם בודקים את כמות הטראפיק האורגני ובודקים האם היא השתפרה לעומת תקופה אחרת, זכרו להחריג את התנועה האורגנית שנחתה בעמוד הבית, כי הקרדיט לעליה בתנועה הזו לא מגיע רק לקידום האורגני.

בנוסף, כשאתם מסתכלים על אחוז ההמרה של הטראפיק האורגני, גם פה הקפידו להפריד בין הטראפיק האורגני שנחת בעמוד הבית, לבין זה שנחת בעמודי קטגוריה, לבין זה שנחת בעמודי הבלוג.

מדובר בגולשים עם intent שונה לגמרי, והם לא ימירו אותו דבר.