ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

#data_shorts – למה כמות ההמרות בפאנל שונה מכמות ההמרות בדוח?

השאלה הזו חוזרת על עצמה הרבה, והתשובה עליה לא ממש טריוויאלית.

יצרתי דוח מסוג פאנל בדוחות ה-explorations.

השלב הראשון של הפאנל הוא ביקור בעמוד הבית, השלב השני הוא הוספה לסל, והשלישי הוא רכישה (פאנל קצר רק בשביל לפשט את הדוגמא).

כמות הרכישות – 282.


במקביל יצרתי דוח אחר שמראה לי את כמות הרכישות ללא פאנל – הוא מראה 688. יותר מפי 2:

עכשיו יגידו כל החכמים ובצדק – בטח הפאנל שלך הוא closed funnel. תשנה ל-open funnel ותראה שזה מתאים.

אז הנה שיניתי ל-open funnel ובכל זאת יש פער. אמנם יותר קטן אבל מאיפה נובע הפער?


למי שלא יודע – closed funnel (ברירת המחדל) בעצם אומר שגולשים חייבים לבצע את השלב הראשון כדי להכנס לתוך הפאנל. במקרה שלי מי שלא ביקר בעמוד הבית לפני הרכישה – לא יופיע לא בשלב הראשון וגם לא בשלב השני של הרכישה.

open funnel לעומת זאת אומר שגולשים יכולים להכנס לפאנל בכל אחד מהשלבים שלו, וכך גם אם מישהו ביצע רכישה מבלי לעבור בעמוד הבית או להוסיף לסל – הוא עדיין יכול להופיע בשלב השני והשלישי (לכן אפשר לראות 2 פסים כחולים בשלב השני – הכהה עבור אלו שהגיעו משלב 1, והבהיר עבור אלו שהתחילו את הפאנל בשלב 2).

בכל אופן לפי זה הייתי מצפה שב-open funnel אני אראה את כל הרכישות, ובכל זאת יש לי פה 98 רכישות פחות ממה שמציג לי הדוח הטבלאי של Ecommerce purchases.

התשובה לכך פשוטה –

דוח ה-funnel exploration מציג יוזרים, ואילו ecommerce purchases (או Transactions) מציג את כל הרכישות שהיו, וזה אומר שאם גולש אחד קנה פעמיים – הוא יספר פעמיים בדוח purchases אבל רק פעם אחת בפאנל.

רגע, אז לפי זה – מה תגידו על הדוח הבא:

לכאורה כמות האירועים (Event count) של האיוונט purchase תואמת למה שראינו קודם במטריקה ecommerce purchases (688) שזה אחלה.

מצד שני, בדוח הזה אנחנו רואים ש-598 יוזרים ביצעו את איוונט הרכישה, בעוד שבפאנל (גם אחרי שבחרנו open funnel) אנחנו רואים רק 590. איך זה יכול להיות?

ופה הנקודה שלא הרבה מכירים –

אם גולש מדלג על שלב בפאנל, למשל עובר משלב A לשלב C מבלי לעבור קודם בשלב B – אנליטיקס לא יראה לנו אותו בשלב C גם אם נבחר ב-open funnel:

לפי זה במקרה שלי, אם גולש כן ביקר בעמוד הבית ולא עשה add to cart (מכל סיבה שהיא) אבל כן השלים את הרכישה – הוא יחשב ל-drop ואני לא אראה אותו בספירה של purchase בשלב 3.

כמובן שבדוגמא שלי זה קצת מוזר כי אי אפשר לבצע רכישה מבלי להוסיף לסל קודם, אבל הבנתם את הרעיון.

אז לסיכום – מהן הסיבות שבגללן יכול להיות שתראו פערים בין מספר הרכישות בדוח לבין מספר הרכישות בפאנל:

פאנל מציג יוזרים. לא סשנים וגם לא איוונטים.

אם גולש נכנס לפאנל באמצע,נגיד בשלב 2, ומשם המשיך כרגיל – הוא יספר רק אם תבחרו ב-open funnel.

אם גולש נכנס לפאנל בשלב 1, דילג על שלב 2 וחזר חזרה בשלב 3 – אתם תראו אותו רק בשלב 1 ולא בשלב 3, גם אם תבחרו open funnel.