ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

#data_shorts – למה פייסבוק מופיעה כל כך הרבה פעמים בדוח מקורות התנועה בגוגל אנליטיקס?

טיפ השבוע יוקדש לפייסבוק.

אם אתם מביאים לאתר טראפיק מפייסבוק, תוכלו למצוא בדוח ה-Acquisition שלכם הרבה שורות שמתייחסות לפייסבוק:

גם אם אתם מתייגים את כל הלינקים שלכם עם UTM, זה עדיין יופיע.

אז מאיפה מגיע הטראפיק הזה?

ובכן, נורא פשוט.

בכל פעם שגולש מקליק על לינק שמוציא אותו החוצה מפייסבוק, פייסבוק מעבירה אותו ל-URL “ביניים״ ורק אז מעבירה אותו לכתובת היעד.

למשל אם פרסמתי פוסט בעמוד העסקי שלי בכתובת הזו: https://www.facebook.com/lixfix.analytics

והפוסט מעביר את הגולש לאתר שלי בכתובת הזו: https://www.lixfix.co.il

אז בין לבין פייסבוק תעביר אותי דרך דומיין אחר, כמו שאפשר לראות פה:

לרידיירקט הזה יש כמה סיבות:

1. פייסבוק רוצה לוודא שהקישור שהעליתי לפייסבוק מספיק בטוח ולא מופיע במאגר הלינקים הזדוניים שלה.

2. כדי לשמור על פרטיות הגולש, ולטשטש את ה-URL המקורי שממנו הגולש עבר לדף היעד.

3. כדי לאפשר לכם, בעלי האתר, לדעת שהגולש הגיע מפייסבוק למרות שהדומיין מכיל פרוטוקול אבטחה HTTPS, שבהרבה מצבים לא מעביר referrer.

* כדי שגוגל אנליטיקס ידע מאיפה הגולש הגיע, הוא בודק את ה-referrer, אבל במקרה שהגולש עובר מאתר HTTPS לאתר HTTP רגיל (ובעוד כל מיני מצבים), ה-referrer יהיה ריק, ואז בעל האתר לא ידע מאיפה הגולשים הגיעו לאתר שלו.

במידה והבדיקה עברה בהצלחה, פייסבוק תעביר אותכם לעמוד היעד המקורי.

כתוצאה מהרידיירקט הזה אתם תראו את אחד הדומיינים הבאים בדוח מקורות התנועה שלכם:

למה זה כל פעם סאב דומיין אחר? לא יודע.

ביוניברסל אנליטיקס היה אפשר להגדיר פילטר ברמת ה-view ולאחד את 3 הסוגים כדי שיופיעו בשורה אחת.

בגוגל אנליטיקס 4 זה לא אפשרי, אבל מה שאפשר לעשות זה לדרוס את ה-referrer במקורי באמצעות הפרמטר page_referrer.

למשל – צרו את ה-variable הזה בגוגל תג מנג׳ר:

ואז הוסיפו את הפרמטר page_referrer לתג של הקונפיג שלכם:

מעכשיו בכל פעם שמישהו יגיע מפייסבוק, לא משנה אם ה-referrer האמיתי שלו יכיל l,m או lm – מה שישלח לגוגל אנליטיקס זה facebook.com ללא הסאב דומיין.

זהו. מקווה שנהניתם.