נכנסתי היום לחשבון הפייסבוק של אחד מלקוחותי, והשוויתי את נתוני ה-ROAS של נובמבר 2024 לעומת נובמבר 2023.
המשמעות של ROAS (או רואס בסלנג) היא כמה כסף נכנס עבור כל שקל שהשקענו בפרסום, והמספר הזה מהווה מדד לא רע להצלחה של הקמפיין.
אני רוצה לקחת דוגמא מחשבון ספציפי, שבו ביצעתי הטמעה מקיפה של מעקב האיקומרס בגוגל אנליטיקס עבור הלקוח הזה, כולל Server Side GTM וכמובן Conversion API.
ההבדל היחיד בין שנת 2023 ל-2024 היה שבשנת 2024 הלקוח היה עם sGTM ו-CAPI, ותוכלו לראות את השיפור המדהים ברואס – 183.51% יותר!
אז נכון, כאן יבואו המצקצקים ויגידו שנובמבר 23 היה שניה אחרי השביעי לאוקטובר, ואנשים לא היו במוד של קניות בכלל.
ואולי גם המודעות היו טיפה שונות.
והאתר הכיל מוצרים טיפה שונים.
הכל ברור ונכון.
לא מדובר פה בניסוי מדעי שבו אפשר לבודד את הפרמטרים, אבל חד משמעית – sGTM + Conversion API עובד.
בנוסף, ניתן ללכת ל-Events Manager בפייסבוק ולראות כמה איוונטים של Purchase ה-CAPI מזהה לעומת הפיקסל, והופה! 35% יותר!
חושבים שהייתם יכולים לוותר על זה?
מה זה בגלל Conversion API?
כשאנחנו מודדים המרות עם הפיקסל הרגיל של פייסבוק, יש לנו כמה בעיות.
קודם כל אדבלוקרים חוסמים אותו.
זה אומר שאם גולש משתמש באדבלוקר, אתם לא יכולים למדוד את הגולש הזה בכלל.
לא תוכלו לעשות לו רימרקטינג, וגם אם הוא ירכוש – לא תוכלו למדוד את הרכישה הזו בגלל שהאדבלוקר יחסום את הפיקסל לחלוטין.
בנוסף, דפדפני ספארי מגבילים את הקוקיז של מערכות פרסום ידועות ל-24 שעות בלבד, מה שאומר שאם הגולש מגיע מפייסבוק, העוגייה שמכילה את הפרטים המזהים שלו תימחק אחרי 24 שעות.
לכן אם הגולש ימיר אחרי 24 שעות – לא תוכלו לדווח את ההמרה הזו לפייסבוק, ואז פייסבוק לא ידע לזקוף אותה לזכות הקמפיין שלכם (ובטח שלא תוכלו לעשות רימרקטינג על הגולש הזה).
כשמשתמשים ב-Conversion API, או בקיצור CAPI, אפשר לתקן את ה״מחדל״ הזה.
הרי כל מה שאנחנו צריכים זה מזהה כלשהוא, שכאשר נשלח אותו לפייסבוק ביחד עם ההמרה, פייסבוק ידעו לשייך את ההמרה לקליק המקורי.
CAPI פשוט מאפשר לנו לשלוח לפייסבוק ביחד עם איוונט הרכישה את המייל, הטלפון ועוד פרטים מזהים של הגולש, בלי קשר לפיקסל בכלל.
איך מתקינים את ה-CAPI הזה?
יש כמה אפשרויות:
האפשרות הכי טובה זה לפנות למישהו שיודע לעשות את זה (אני פה 🙋♂️), כי יש כל מיני פרטים קטנים שצריך לשים לב אליהם כמו הפורמט של המידע הנשלח ועוד.
אבל אם ממש בא לכם לעשות את זה לבד, תוכלו לפתוח sGTM משלכם, או פשוט לעשות את זה עם Make.
כך או כך – מדובר בתוספת קטנה שיכולה לתת בוסט משמעותי לקמפיינים שלכם, בלי ששיניתם שום דבר מהותי בקמפיין עצמו.
זה כמו האק שכל מי שמנהל קמפיין בפייסבוק חייב להשתמש בו.
בהצלחה