ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

שיווק מפה לאוזן – כל מה שצריך לדעת כדי להצליח

היום ראיתי מחקר שבדק את הROI (החזר ההשקעה) בשיווק מפה לאוזן לעומת הROI בפעילות שיווק רגילה.
המאמר פורסם אמנם לפני שנה וחצי, אבל אני חושב שהרלוונטיות שלו עולה מיום ליום ולכן חשוב מאוד שתקראו את הפוסט הזה.

השורה התחתונה של המאמר היא שהשקעה בשיווק מפה לאוזן מחזירה את עצמה פי 10, ואחרי שגיליתי לכם את הסוף אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המלא כאן, או את הנקודות שאני למדתי מהמאמר:

כל בעל עסק מנוסה יגיד לכם ששיווק מפה לאוזן זה השיווק ש”עלה לו” הכי פחות והביא לו הכי הרבה מכירות. למה זה קורה? פשוט מאוד: לקוח שהתנסה במוצר שלך ושביעות הרצון שלו היתה גבוהה נתפס בעיני קהל היעד שלך כאמין ביותר, מכיוון שא. הוא מדבר מנסיון אישי. ב. אין לו שום אינטרט בכך שהוא ממליץ על המוצר. הוא פשוט יצא מרוצה וברור לכולם שזאת הסיבה שהוא ממליץ ולא בגלל ששלמו לו. רק כדי לסבר את אזניכם, המחקר מצא שמדי שנה עוברות מפה לאוזן 500 מיליארד חוות דעת על מוצרים, שכמובן מובילות לרכישות בסכום של כמה מאות מיליארדי דולרים.

על פי הנתונים היבשים, הROI של שיווק מפה לאוזן הוא פי 10, כלומר על כל שקל שתשקיעו (ואתם חייבים להשקיע כדי שזה יקרה) תקבלו החזר של 10 שקלים, שזה כמעט פי 2 מכל שיטת שיווק אחרת! מה שזה אומר זה שלא משנה אם תפרסמו סתם מודעה בעיתון, תשלמו על קידום ממומן בגוגל, תשווקו בדואר אלקטרוני או כל שיטה חדשנית אחרת של קידום מכירות שתשתמשו בה כדי להפריע לצרכן שלכם במהלך חייו – המלצה של לקוח מרוצה שווה לכם יותר. נקודה. למה זה ככה? כי המציאות מראה לנו שאדם שמקבל כסף כדי לעשות משהו יעשה אותו גם אם הוא לא כל כך מאמין בו, ולכן ברגע ששילמת למדיה כל שהיא כדי להכריז שהמוצר שלך הוא הכי טוב – האמינות של המדיה ירדה והשומעים יתיחסו אליה פחות, אבל כיוון שאף אחד לא משלם ללקוחות המרוצים – האמינות שלהם גבוהה מאוד. בנוסף, שלא כמו פעילות פרסומית רגילה, לקוח שיצא ממך מרוצה ימליץ עליך שוב ושוב, וזאת בניגוד לפרסומת, ליד או קליק שמפסיקים לעבוד בשבילך אחרי פעם אחת.

אם השתכנעתם, קחו עכשיו דף ועט ותחשבו מה יגרום לקהל הלקוחות שלכם לדבר עליכם. תחשבו מה ירגש אותם, מה יעשה להם טוב, מה יראה להם שבאמת אכפת לכם משביעות הרצון שלהם. זאת אמנם פעילות שיווקית שלוקחת זמן ועולה כסף, אבל בסופו של דבר היא משתלמת הרבה יותר.