בגדול אפשר לסכם את הכנס במילה אחת – מדהים!
לצערי לא יכולתי להגיע לכל שני הימים אבל הייתי חייב לראות על מה המהומה ולכן באתי בשעתיים האחרונות של הכנס רק כדי לחוות את החוויה.
כדי שלא תרגישו שהפסדתם החלטתי לכתוב את הפוסט הבא ולצרף בו גם כמה תמונות שיאפשרו לכם להרגיש את החשמל שהיה שם.
טוב, קצת נסחפתי… אז בואו נתחיל.
עסקים צומחים ברשת
כמו שאתם בטח יודעים, גוגל משקיעים המון משאבים ומאמצים בטיפול בעסקים קטנים ובינוניים כאשר ההתחלה היתה לפני קצת יותר משנה עם פרוייקט “עסקים צומחים ברשת“.
הפרוייקט התבצע בשיתוף של משרד התמ”ת ועוד מספר גורמים והוא אפשר לכל בעל עסק להקים אתר מרשים בצורה מקצועית, על מנת לחזק את הנוכחות של העסק באינטרנט.
לגוגל יש אינטרס מאוד חזק למנף את הפעילות של העסקים הקטנים באינטרנט, מכיוון שככל שיהיו יותר עסקים פעילים באינטרנט > זה אומר שאנשים יחפשו יותר בגוגל > וזה אומר יותר אנשים שנחשפים למודעות הממומנות של גוגל אדוורדס > שזה כמובן אומר יותר כסף לגוגל.
למה דווקא עסקים קטנים?
כנראה שגוגל בדקו ומצאו שאחוז קטן מאוד של העסקים באמת פועלים באינטרנט ולא סתם מחזיקים אתר או דף פייסבוק בשביל הפרוטוקול.
מהעבודה שלי עם בעלי עסקים קטנים אני יכול להגיד לכם שישנם לא מעט עסקים קטנים שמגלגלים מחזורי מכירות מאוד לא קטנים. מצד שני אלו עסקים שלא תמיד עובדים עם אסטרטגיה מסודרת, הם פשוט מוכרים והולך להם טוב. חוץ מזה שגם אלו שכן עובדים עם אסטרטגיה שיווקית מסודרת לא תמיד מודעים לפוטנציאל העצום שיש לאינטרנט בהגדלה של מחזור המכירות שלהם. חלק גדול מבעלי העסקים הקטנים הללו הם לא אנשים טכנולוגיים, ולכן הרתיעה שלהם גורמת להם לפספס נישה שיכולה להיות עבורם רווחית מאוד.
רווחית עבורם ורווחית עבור גוגל כמובן…
הצעד השני: כנס אחד על אחד
השבוע גוגל בצעו את הצעד השני בכל המהלך הזה, והפיקו כנס מטורף באולמי אווניו בקרית שדה התעופה. מטרת הכנס היתה לגרום לכל אותם בעלי עסקים קטנים לא רק להיות פעילים ברשת האינטרנט – אלא גם לפרסם ברשת הפרסום של גוגל באינטרנט – הלא היא Google AdWords.
לאדם המסתכל מהצד היה נראה שגוגל פשוט עשתה “קידום מכירות” לאפשרויות הפרסום בגוגל בפני בעלי העסקים הקטנים, אבל לדעתי היה שם הרבה יותר.
בדוכן ההרשמה כל אחד קיבל קלסר ברמה גבוהה עם עט, דפדפת, פתקי תזכורות ועוד כל מיני פיצ’יפקעס שאתם בוודאי מכירים מכנסים דומים.
משם היה צריך להכנס לאולם האדום, הראשון במספר, שם היה כיבוד איכותי ומגוון של פלזמות ומומחים של גוגל שטיילו בין המבקרים ונתנו להם את האופציה להחשף לאפשרויות שאדוורדס יכולה לתת להם.
לאחר סיבוב של כחצי שעה בעלי העסקים הקטנים הוזמנו להכנס לאולם הכחול, להרצאה של אחד הבכירים בגוגל שהסביר להם מה זה בכלל גוגל אדוורדס ואיך זה יכול לקדם את העסק שלהם. בהרצאה הודגש בעיקר הפוטנציאל הגדול של הפרסום במובייל, לאור זה שבעידן הסמארטפונים אנשים עושים כמעט הכל דרך המובייל, ולכן כל בעל עסק חייב להיות שם.
כדי להמחיש את התופעה הראו לנו סרטון נחמד של אדם שמזמין חדר בבית מלון מהסלולרי תוך כדי צניחה חופשית:
משם המשכתי לאולם הירוק ושם היה הפאנץ’ ליין של כל הכנס הזה –
כל בעל עסק יכל לשבת במשך שעה שלמה עם “מומחה פרסום בגוגל” ולהתייעץ איתו באופן ספציפי לגבי דרכים אפשריות לקידום העסק שלו בפלטפורמת הפרסום של גוגל.
המומחים היו בעצם אנגייג’רים, כלומר שותפים מוסמכים בתוכנית הפרסום של גוגל Engage, והרעיון של המפגש איתם היה כל כך גאוני שרק בגלל זה אני כותב את הפוסט הזה.
במפגש האישי גוגל רצו להשיג 3 מטרות:
1. WIN לבעל העסק – לשכנע את בעל העסק (שלא יודע איך מפרסמים בגוגל אדוורדס) להתחיל לפרסם בעזרת מומחה הפרסום,
2. WIN למומחה הפרסום – שקיבל לקוחות פוטנציאליים איכותיים,
3. WIN לגוגל שהצליחה לגרום לכמה מאות עסקים להשקיע תקציבי פרסום ברשת האדוורדס שלה.
הגאוניות של המהלך באה לידי ביטוי בכך שגוגל לא הסתפקה בסתם הדרכה על “איך מפרסמים באדוורדס”, מכיוון שאז בעל העסק היה צריך ללמוד לעומק את כל נושא הפרסום בגוגל וגם אז סיכוי סביר שהוא לא היה עושה את זה נכון, מתאכזב ומפסיק לפרסם.
במקום זה גוגל שידכו ישירות בין מומחה הפרסום, שאמור היה לעזור לבעל העסק להשיג ROI גבוה מהתקציב המושקע, ובין בעל העסק, שיכול להשקיע באדוורדס מאות אלפי שקלים ולהגיע לROI גבוה בלי להבין דבר וחצי דבר במחשבים.
רק כדי שתבינו – אחד החברים שלי הגיע לכנס בתור מומחה פרסום, ואחד מבעלי העסקים שישב אצלו היה משקיע באדוורדס 60,000 שקל מדי חודש (!!!) בלי לקבל אפילו ליד אחד! לולא עזרת המומחה אותו לקוח היה נוטש את אדוורדס, מפסיק את התקציב ומספר לכל החברים שלו שגוגל לא שווה כלום.
ואחרי השלב הזה…
כולם יצאו לאולם האחרון, האולם הצהוב, בו היה בופה נחמד עם ארוחת צהריים, שולחנות סנוקר ועוד כל מיני גימיקים כמו מכונות משחק וכל מיני כאלו.
מה שעוד היה יפה זה שכל הכנס היה ממותג בצבעים של גוגל – אדום, כחול, ירוק וצהוב ואפשר היה לראות שמי שהפיק את הכנס חשב על כל הפרטים הקטנים: תאורה בצבעים המתאימים, סככות מעל דוכני האוכל בצבעים של גוגל, שטיחים תואמים ועוד כל מיני ניואנסים קטנים שתרמו מאוד לאווירה והפכו את הכנס למוצלח מאוד מכל הבחינות.
המסקנות שלי מהכנס:
1. אם יש לכם עסק ואתם לא מפרסמים בגוגל – אתם מפסידים.
2. אם יש לכם עסק ואתם לא מפרסמים בגוגל – ההפסד כולו שלכם.
3. אם יש לכם עסק ואתם לא מפרסמים בגוגל – פנו עוד היום למומחה פרסום ותתחילו לעשות את זה.
נתראה 🙂