ליקספיקס – גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר ואופטימיזציה

סיכום ועידת המפתחים של גוגל – I/O 2013

טוב אז למי שלא יודע, בשבוע שעבר התקיימה ועידת המפתחים השנתית של גוגל – I/O13.

הועידה התקיימה בסן פרנסיסקו בנוכחותם של 6,000 מפתחים מכל העולם, והיא נועדה להיות מקום שבו גוגל חושפים את כל החידושים האחרונים שלה בתחום המובייל והסושיאל.

למרות שלא הייתי שם בפועל זה נשמע שהיה שם פשוט רותחחחח, ולכן אני רוצה לסכם בפניכם את תמצית החדשות שקראתי בשלושת הימים האחרונים:

אז ככה, בגדול הועידה התחלקה למספר מסלולים: אנדרואיד, גוגל כרום+Apps, גוגל+, גוגל Cloud, גוגל מפות, יוטיוב, גוגל glass, גוגל אדוורדס, גוגל Wallet ועוד כל מיני מפגשים בין מפתחים בנושאים שונים ומשונים.

החדשות באתרי הטכנולוגיה השונים לא הפסיקו לעדכן בחידושים והמצאות שכל אחד יותר מלהיב מהשני, אבל מכיוון שלא אוכל לסכם את כולם אני רוצה להביא לפניכם את החידושים שמהם אני הכי התלהבתי:

1. גוגל Play Music – גוגל מציגים מסלול הרשמה חודשי שיעניק לכם גישה למיליוני שירים של האמנים שהצטרפו לשירות. כמובן שמדובר בשירות שיתחרה ב-iTunes של אפל ומשהו בתוכי לוחש לי שהוא גם ינצח אותו.

2. דפדפן גוגל כרום – אחרי שהגיעו ל-750 מיליון משתמשים בכל העולם, גוגל עושים מאמצים אדירים להתאים את דפדפן הכרום לגולשים במובייל. מכיוון שמאפייני הגלישה במובייל הולכים ונהיים אינטרקטיביים מיום ליום, גוגל מתחילים לשלב תקן חדש של וידאו שעונה לשם VP9 ואמור לספק גישה סופר-מהירה לתכני וידאו באינטרנט.

3. גוגל+ – עיצוב חדש של התכנים בפיד ועוד המון פיצ’רים חדשים נוספו לגוגל+ בימים האחרונים. אני חייב לציין שלקח לי זמן להתרגל למראה החדש, אבל זה פשוט WOW!!! אתם חייבים לנסות.

הנה סרטון חמוד בנושא:

 

4. מנוע החיפוש – המראה של דף הבית של גוגל השתנה בפעם הראשונה מיום הקמתו, ומהיום הוא כולל אייקון קטן של מיקרופון שיאפשר לכם ממש לתקשר עם גוגל ולשאול אותו כל דבר שתרצו. בין אם אתם גולשים מהסמארטפון, טאבלט או מחשב רגיל – תוכלו פשוט להקליק על המיקרופון ולשאול מה שעולה על דעתכם.

במידה ותשאלו “מה גודל האוכלוסיה של ישראל” גוגל לא רק יתנו לכם את התשובה המדוייקת, אלא גם יתנו לכם תשובות לשאלות נוספות שבדרך כלל נשאלות לאחר שאלה כזו. כמו למשל: “תראה לי איך האוכלוסיה השתנתה ביחס ל1948″ ו”צייר לי את גרף ההשוואה בין האוכלוסיה היהודית לערבית”.

את התשובות אגב, גוגל לוקחת מתוך ה-Knowledge Graph שנחשפה לפני פחות משנה ועתידה למפות את כל מאגרי הידע שקיימים בעולם ולחבר ביניהם בצורה פשוט מדהימה.

5. גוגל NOW – מהיום תוכלו לא רק להכניס תזכורות לאפליקציה שלכם, אלא גם להגיד לה בדיוק מתי אתם רוצים שהתזכורות יופיעו. כך למשל תוכלו להכניס תזכורת “לקנות חלב 3%” ולקבוע שהתזכורת תופיע כאשר תבקרו בסופר השכונתי.

6. The New Google Maps – לדעתי הדבר הכי מלהיב שנחשף בועידת ה-I/O 2013. שירות המפות החדש יהיה אינטרקטיבי מתמיד, ויספק לכם מידע מדויק שמותאם במיוחד עבורכם. עם חיבור מלא ל-Google Earth ו-Google StreetView וביקורות גולשים בדיוק כמו ב-Yelp, גם פה גוגל נכנסת ראש בראש בשירות המפות של אפל שמאפשר לצפות באותם דברים פחות או יותר אבל עם הבדל אחד – אפל עובדת בגן סגור, גוגל בקוד פתוח.

מכיוון שתמונה שווה 1000 מילים, מומלץ לצפות בסרטון ההדגמה של גוגל:

 

7. אהה כן, כמעט שכחתי!

קבלו במחיאות כפיים סוערות את Google Wallet Instant Buy – אפשרות להעברת תשלומים בין חשבונות ישירות מתוך חשבון הג’ימייל שלכם.

גוגל שולפת את כלי הנשק הכבדים במלחמה שלה נגד פייפאל, ובנסיון לקחת חלק מסכומי העתק שמתגלגלים ברשת היא מאפשרת להעביר כספים בקלות ובבטיחות באמצעות חשבון הג’ימייל שלכם.

כמו שעשתה עם גוגל+ במכשירי האנדוראיד, גם כאן גוגל מנצלת את השליטה הבלתי מעורערת שלה בתחום הדוא”ל ומאפשרת לכל אחד להשתמש בשירות Google Wallet בצורה פשוטה ויעילה.

צפו בסרטון שמתאר את השירות החדש:

ומה אתם אומרים? אתם הייתם מעבירים כסף דרך ג’ימייל?

שתפו בתגובות!